2.000 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο
Skoda Fabia 1.2TDi
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση της Fabia με τον 1,2 turbodiesel κινητήρα, είναι από τα πλέον οικονομικά αυτοκίνητα, αφού έχει μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ο αυστριακός οδηγός Gerhald Plattner όμως, κατάφερε να πετύχει ένα μοναδικό ρεκόρ κάνοντας με ένα ντεπόζιτο 2.006 χιλιόμετρα....
Αφού γέμισε το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων με καύσιμο, διάνυσε την απόσταση Βιέννη – Κοπεγχάγη – Βιέννη (2.006 χλμ) χωρίς να σταματήσει σε πρατήριο, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση μόλις 2,2 λτ./100 χλμ. Το εντυπωσιακό ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης πιστοποιήθηκε από την IPMC (International Police Motor Corporation) που σφράγισε τη δεξαμενή καυσίμου προτού ο αυστριακός οδηγός ξεκινήσει το ταξίδι του.
Aς το γνωσίσουμε καλύτερα... Ένας τρικύλινδρος κινητήρας diesel, τοποθετημένος σε ένα τυπικό fabia αποτελεί στις μέρες μας μία σίγουρη και αξιόπιστη μεταφορική λύση, ικανοποιώντας τόσο τις περιβαλλοντικές όσο και τις… οικονομικές απαιτήσεις.
Δύσκολα γυρνάς την πλάτη σε ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει όχι περισσότερα από 6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κινούμενο -χωρίς την βοήθεια των γνώριμων συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας- μέσα στην πόλη.
Ο συντηρητικός σχεδιασμός της ανανεωμένης -κατά τ’ άλλα- Fabia περνάει σε δεύτερη μοίρα, ενώ με την ίδια ευκολία μπορείς να παραβλέψεις τον εξίσου αυστηρό διάκοσμο του εσωτερικού.
Την προσοχή σου διεκδικεί ο κινητήρας. Για την ακρίβεια ο πετρελαιοκινητήρας των 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και 180 Nm ροπής, επιχειρώντας να αμφισβητήσει το ξεκάθαρο, μέχρι σήμερα, προβάδισμα των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων βενζίνης.
Ο παραπανίσιος θόρυβος και ο κραδασμός κάνουν από την πρώτη στιγμή αισθητή την παρουσία τους, αναλαμβάνοντας με το "καλημέρα" τις απαραίτητες συστάσεις. Πριν ακόμη "γράψεις" τα πρώτα χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα της Fabia γνωρίζεις πολύ καλά με τι έχεις να κάνεις.
Στην πράξη η πετρελαιοκίνητη Fabia ακολουθεί το παράδειγμα των αντίστοιχων προτάσεων της VW και της Seat. Η γνώριμη απροθυμία του κινητήρα κάτω από τις 2.000 έχει σύμμαχο την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, γεγονός που επιβάλλει να κινείσαι με μία σχέση κάτω, αν θες να αποφύγεις τις συχνές και άσκοπες αλλαγές ταχυτήτων.
Το Fabia δείχνει να βολεύεται περισσότερο στον ανοιχτό δρόμο απ’ ότι στο "σταμάτα-ξεκίνα" μέσα στην πόλη.
Το ικανότατο πλαίσιο υποστηρίζει την παρουσία του αυτοκινήτου στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισης κινείται σε υψηλά επίπεδα, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας περιορίζεται, μιας και αυτός λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές και η κατανάλωση καύσιμου υποχωρεί κάτω από τα 5,0 λίτρα/100χλμ.
Ακόμη και αν το παρακάνεις, η Fabia δεν πρόκειται να αντιδράσει άτσαλα. Ναι μεν η ευκολία με την οποία "βυθίζεται" το μπροστινό τμήμα και εμφανίζεται η υποστροφή υπενθυμίζει το επιπλέον -λόγω του πετρελαιοκινητήρα- βάρος που αντιστοιχεί στον μπροστινό άξονα, ωστόσο, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει προβλέψιμη και απόλυτα ελεγχόμενη.
Σε επίπεδο επιδόσεων, πάντως, οι χρόνοι των ρεπρίζ θα πρέπει να θεωρηθούν το δυνατό σημείο του "μικρού" Skoda, μιας και η διαδικασία του "0-100 χλμ./ώρα" ολοκληρώνεται σε 14,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 166 χλμ./ώρα.
Επιστρέφοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε μεταξύ άλλων να δικαιολογήσεις και την τιμή εκκίνησης 11.690 ευρώ με απόσυρση, ο εξοπλισμός δεν κρύβει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις, αρκούμενος στα απαραίτητα, ενώ οι χώροι δείχνουν ικανοί να αντεπεξέλθουν στα… βάρη μίας τετραμελούς οικογένειας, από τη στιγμή μάλιστα που ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών ξεκινά από τα 315 λίτρα.
Έχοντας απέναντί σου εκδόσεις με υπερτροδοφοτούμενους κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων, η επιλογή της πετρελαιοκίνητης Fabia φαντάζει δυσκολότερη απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.
Το επιπλέον κόστος που προϋποθέτει η απόκτησή της και οι συμβιβασμοί που επιβάλλει ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αποτελούν τα βασικά μειονεκτήματά της. Αντιθέτως, η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν οι εξίσου χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποτελούν τα βασικά επιχειρήματα του αυτοκινήτου απέναντι στον εσωτερικό -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμό.(πηγη youtube.com)
(πηγή www.zougla.gr,www.in.gr)
Skoda Fabia 1.2TDi
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση της Fabia με τον 1,2 turbodiesel κινητήρα, είναι από τα πλέον οικονομικά αυτοκίνητα, αφού έχει μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ο αυστριακός οδηγός Gerhald Plattner όμως, κατάφερε να πετύχει ένα μοναδικό ρεκόρ κάνοντας με ένα ντεπόζιτο 2.006 χιλιόμετρα....
Αφού γέμισε το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων με καύσιμο, διάνυσε την απόσταση Βιέννη – Κοπεγχάγη – Βιέννη (2.006 χλμ) χωρίς να σταματήσει σε πρατήριο, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση μόλις 2,2 λτ./100 χλμ. Το εντυπωσιακό ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης πιστοποιήθηκε από την IPMC (International Police Motor Corporation) που σφράγισε τη δεξαμενή καυσίμου προτού ο αυστριακός οδηγός ξεκινήσει το ταξίδι του.
Aς το γνωσίσουμε καλύτερα... Ένας τρικύλινδρος κινητήρας diesel, τοποθετημένος σε ένα τυπικό fabia αποτελεί στις μέρες μας μία σίγουρη και αξιόπιστη μεταφορική λύση, ικανοποιώντας τόσο τις περιβαλλοντικές όσο και τις… οικονομικές απαιτήσεις.
Δύσκολα γυρνάς την πλάτη σε ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει όχι περισσότερα από 6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κινούμενο -χωρίς την βοήθεια των γνώριμων συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας- μέσα στην πόλη.
Ο συντηρητικός σχεδιασμός της ανανεωμένης -κατά τ’ άλλα- Fabia περνάει σε δεύτερη μοίρα, ενώ με την ίδια ευκολία μπορείς να παραβλέψεις τον εξίσου αυστηρό διάκοσμο του εσωτερικού.
Την προσοχή σου διεκδικεί ο κινητήρας. Για την ακρίβεια ο πετρελαιοκινητήρας των 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και 180 Nm ροπής, επιχειρώντας να αμφισβητήσει το ξεκάθαρο, μέχρι σήμερα, προβάδισμα των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων βενζίνης.
Ο παραπανίσιος θόρυβος και ο κραδασμός κάνουν από την πρώτη στιγμή αισθητή την παρουσία τους, αναλαμβάνοντας με το "καλημέρα" τις απαραίτητες συστάσεις. Πριν ακόμη "γράψεις" τα πρώτα χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα της Fabia γνωρίζεις πολύ καλά με τι έχεις να κάνεις.
Στην πράξη η πετρελαιοκίνητη Fabia ακολουθεί το παράδειγμα των αντίστοιχων προτάσεων της VW και της Seat. Η γνώριμη απροθυμία του κινητήρα κάτω από τις 2.000 έχει σύμμαχο την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, γεγονός που επιβάλλει να κινείσαι με μία σχέση κάτω, αν θες να αποφύγεις τις συχνές και άσκοπες αλλαγές ταχυτήτων.
Το Fabia δείχνει να βολεύεται περισσότερο στον ανοιχτό δρόμο απ’ ότι στο "σταμάτα-ξεκίνα" μέσα στην πόλη.
Το ικανότατο πλαίσιο υποστηρίζει την παρουσία του αυτοκινήτου στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισης κινείται σε υψηλά επίπεδα, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας περιορίζεται, μιας και αυτός λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές και η κατανάλωση καύσιμου υποχωρεί κάτω από τα 5,0 λίτρα/100χλμ.
Ακόμη και αν το παρακάνεις, η Fabia δεν πρόκειται να αντιδράσει άτσαλα. Ναι μεν η ευκολία με την οποία "βυθίζεται" το μπροστινό τμήμα και εμφανίζεται η υποστροφή υπενθυμίζει το επιπλέον -λόγω του πετρελαιοκινητήρα- βάρος που αντιστοιχεί στον μπροστινό άξονα, ωστόσο, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει προβλέψιμη και απόλυτα ελεγχόμενη.
Σε επίπεδο επιδόσεων, πάντως, οι χρόνοι των ρεπρίζ θα πρέπει να θεωρηθούν το δυνατό σημείο του "μικρού" Skoda, μιας και η διαδικασία του "0-100 χλμ./ώρα" ολοκληρώνεται σε 14,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 166 χλμ./ώρα.
Επιστρέφοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε μεταξύ άλλων να δικαιολογήσεις και την τιμή εκκίνησης 11.690 ευρώ με απόσυρση, ο εξοπλισμός δεν κρύβει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις, αρκούμενος στα απαραίτητα, ενώ οι χώροι δείχνουν ικανοί να αντεπεξέλθουν στα… βάρη μίας τετραμελούς οικογένειας, από τη στιγμή μάλιστα που ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών ξεκινά από τα 315 λίτρα.
Έχοντας απέναντί σου εκδόσεις με υπερτροδοφοτούμενους κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων, η επιλογή της πετρελαιοκίνητης Fabia φαντάζει δυσκολότερη απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.
Το επιπλέον κόστος που προϋποθέτει η απόκτησή της και οι συμβιβασμοί που επιβάλλει ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αποτελούν τα βασικά μειονεκτήματά της. Αντιθέτως, η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν οι εξίσου χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποτελούν τα βασικά επιχειρήματα του αυτοκινήτου απέναντι στον εσωτερικό -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμό.(πηγη youtube.com)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου