SKODA FAVORIT
Το Skoda Favorit (επίσημος κωδικός εργοστασίου Type 781, εμπορικές ονομασίες Favorit 135 και Favorit 136) ήταν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, που παρήχθη από την Skoda Auto, από τον Αύγουστο του 1987 έως τον Ιούλιο του 1995,..
Ωστόσο, το Škoda Favorit χρειάστηκε πολύ χρόνο για να καταφέρει να φτάσει στην αγορά - αν και οι πρώτες μελέτες ξεκίνησαν το 1981 και ο τότε ιδιοκτήτης της Skoda, δηλαδή η κομμουνιστική κυβέρνηση της τότε Τσεχοσλοβακίας, ενέκρινε την εξέλιξη αυτού του νέου αυτοκινήτου με μπροστινή κίνηση το 1982, η πραγματική ανάπτυξη του πρότζεκτ πρακτικώς ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1983. Τότε ακριβώς, η Skoda απευθύνθηκε σε ιταλικούς, κυρίως, σχεδιαστικούς οίκους (που είχαν τότε συγκεντρωθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης), για τον σχεδιασμό του αμαξώματος του νέου αυτοκινήτου.Skoda Favorit cabrio. Αν και στα αρχικά σχέδια της Skoda υπήρχε και μία ανοιχτή εκδοχή αμαξώματος, τελικά η ιδέα αυτή ματαιώθηκε. Ωστόσο, υπήρξαν σπάνιες aftermarket μετατροπές σε cabrio, από ιδιότες.Κατά την εξέλιξη, πάντως, υπήρξαν κάποιες σφοδρές διαφωνίες μεταξύ των αντιπροσώπων της κυβέρνησης και του σχεδιαστή Nuccio Bertone. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε μόλις στα μέσα του 1985 και η μαζική παραγωγή του ξεκίνησε μόλις στα μέσα του 1987. Η πιο θλιβερή συνέπεια αυτής της διένεξης, ήταν ότι εκτός του 5-πορτου hatchback Škoda 781 (τελική εμπορική ονομασία Favorit), του 5-πορτου station wagon Škoda 785 (τελική εμπορική ονομασία Forman), του 5-πορτου κλειστού panel van Škoda 786 (τελική εμπορική ονομασία Forman Praktik), του 2-θέσιου οχήματος πολλαπλών χρήσεων με ανοιχτό χώρο φόρτωσης Škoda 787 (αργότερα συγχωνεύθηκε με το pick-up) και του ασθενοφόρου με μακρύτερο μεταξόνιο Škoda 788, σχεδιάστηκαν πλήρως και άλλες 3 εκδοχές, αλλά ποτέ δεν έλαβαν το πράσινο φως για παραγωγή.
Οι εκδόσεις που ακυρώθηκαν ήταν μία 4-πορτη εκδοχή sedan 3 όγκων, με μήκος 4,16 μέτρα (όσο ακριβώς και των Škoda 105 / 120 του 1976 - 1983) και επιπλέον βάρος 200 κιλά, υπό τον κωδικό Škoda 782 (υποψήφιο όνομα Felicia - τελικώς χρησιμοποιήθηκε στον αντικαταστάτη του Favorit, το Škoda Felicia του 1994), ένα 3-πορτο coupé, υπό τον κωδικό Škoda 783 (υποψήφιο όνομα Favorit Coupé) και ένα 3-πορτο 5-θέσιο επαγγελματικό με υψηλότερη οροφή στο πίσω μέρος, υπό τον κωδικό Škoda 784 (υποψήφιο όνομα Savanna). Το136L (αρχικά μη καταλυτικό, από τον Μάρτιο του 1993 απέκτησε υποχρεωτικά πλέον καταλύτη.) Το 135 (μη καταλυτικό) Ήταν η βασική έκδοση εξοπλισμού και το μοναδικό που δεν είχε στάνταρ στροφόμετρο. Διατέθηκε μόνο σε ορισμένες περιφεριακές αγορές, ενώ στην Ελλάδα δεν εισήχθη ποτέ.
135L (καταλυτικό) 135LS (καταλυτικό) 135LX (καταλυτικό) 135 GLX (καταλυτικό)
Το 1991 η SKODA εξαγοράστηκε από την VW και εντάχτηκε στο VW group. Έτσι το 1993 βγήκε το favorit face lift με 548 σημεία έχει υποστεί βελτιώσεις στο akoda favorit, Έχει αποκτήσει τώρα, σύστημα ψεκασμού bosh monotronic και τριοδικό καταλύτη, εσωτερική ενίσχυση στο εσωτερικό των
θυρών, βελτιωμένο σύστημα φρένων, νέο σύστημα διεύθυνσης και ξύλο στο
ταμπλό. Επίσης και επτά νέα χρώματα.(πηγή www.territorioscuola.com)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου