SKODA FELICIA

παρουσίαση του FELICIA. Το μόνο σημάδι του παρελθόντος ήταν ο παλαιάς
σχεδίασης κινητήρας του.H εξαγορά της SKODA από το group VW δεν μπορούσε παρά να ωφελήσει την τσέχικη βιομηχανία. Χάρη στα γερμανικά μάρκα του group η SKODA
κατάφερε να αναδιοργανωθεί εκ βαθέων....
Τα εργοστάσιά της εκσυγχρονίστηκαν,
οι μέθοδοι παραγωγής «δυτικοποιήθηκαν», και μέσα σε τρία μόλις χρόνια (από
το 1991 που οριστικοποιήθηκε η συμφωνία), εξελίχθηκε ένα νέο μοντέλο. Όμως,
παρά τα τεράστια βήματα προόδου, τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην ποιότητα

Γερμανοί επέτρεψαν την τοποθέτηση ενός σύγχρονου κινητήρα στο τσέχικο αυτοκίνητο, ο οποίος προσφέρεται και στην έκδοση «στέσιον» (COMBI).
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΑ MEPH
To FELICIA λανσάρονταν στην αγορά με 2 κινητήρες. Τον γνωστό τσέχικο 1.3 8v κ.εκ.και εναν 1.6.κ.εκ. O κινητήρας, γνωστός μας από τα POLO και ΙBIZA, έχει χωρητικότητα 1598
κ.εκ. και σχετικά χαμηλή απόδοση, αλλά είναι σύγχρονος τεχνολογικά.
Διαθέτει επικεφαλής εκκεντροφόρο, οκτώ βαλβίδες με αυτόματη ρύθμιση του
διακένου τους και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού πολλαπλών σημείων.
Πράγματι δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, αφού αποδίδει 75 ίππους, μόλις
όμως στις 4500 σ.α.λ! H μέγιστη ροπή των 13,8 Kg.m, κορυφώνεται στις 3500
σ.α.λ. αλλά ένα μεγάλο μέρος της είναι διαθέσιμο σχεδόν από το ρελαντί (!),
«αχρηστεύοντας» τον επιλογέα των ταχυτήτων στο ταξίδι.
Το κιβώτιο είναι καινούριο και έχει εξελιχθεί από την ίδια τη SKODA. Με
κωδικό 14S βασίζεται σχεδιαστικά στο παλαιότερο10S που εξακολουθεί να
χρησιμοποιείται στα FELICIA με τον μικρότερο κινητήρα, έχει όμως ενισχυθεί
για να αντεπεξέλθει χωρίς κόπωση στη μεγαλύτερη ροπή του 1.6.

ράβδοι. Το σύστημα των φρένων είναι μικτό, με δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, στο νέο μοντέλο όμως υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης κατά παραγγελία συστήματος
ABS. Τέλος, πρώτη φορά το FELICIA είναι διαθέσιμο και με υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
H αναβάθμιση στην ποιότητα κατασκευής ήταν ήδη φανερή στο FELICIA 1.3 που είχαμε δοκιμάσει. Θυμίζουμε ότι στην πλούσια έκδοση GLXi υπάρχουν ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κλειδαριές,
προβολείς ομίχλης, βελούδινη ταπετσαρία στα καθίσματα (μέτριας όμως
αντοχής, αφού «τρίβεται» σχετικά εύκολα), διαιρούμενο και αναδιπλούμενο
πίσω κάθισμα, ρύθμιση ύψους προβολέων και -ειδικά στο μοντέλο COMBI- βάσεις
για σχάρα οροφής και κάλυμμα του χώρου αποσκευών.
Οι τελευταίος απλώς ικανοποιεί στην «κανονική» έκδοση ενώ στη στέσιον είναι
αρκετά καλός. Και στις δυο περιπτώσεις όμως υπάρχει δυνατότητα αύξησής του
με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Οι δε χώροι για επιβάτες, που είναι ίδιοι
και για τα δυο αυτοκίνητα, κρίνονται ικανοποιητικοί σε σχέση με τις
εξωτερικές διαστάσεις τους.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Παρά το ότι η ιπποδύναμη του κινητήρα είναι μόνο κατά 7 ίππους μεγαλύτερη από τον παλιό των 1300 κ.εκ., οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Τα κυβικά δεν αντικαθίστανται, λένε οι «παλιοί», και δεν έχουν άδικο. H τελική
ταχύτητα του FELICIA 1.6 φτάνει τώρα τα 170 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από
0-100 χλμ./ώρα είναι 12,4 (έναντι 156 χλμ./ώρα και 13,9 του 1.3).
Σημαντικά έχουν βελτιωθεί και οι επιταχύνσεις εν κινήσει, ιδιαίτερα στην 4η
και την 5η ταχύτητα. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου λοιπόν είναι αρκετά καλές
σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την τιμή αγοράς. Στο COMBI οι επιδόσεις που μετρήσαμε είναι 168 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και 13,1 επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, τιμές ικανοποιητικές για τον


καλή, αλλά όχι τόσο «ζυγισμένη» όπως στο παρελθόν (αφού αυξήθηκε το βάρος στον εμπρός άξονα), ενώ το τιμόνι εξακολουθεί να είναι βαρύ στους ελιγμούς εν στάσι και «αδιάφορο» στις υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα πάντως είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση, δεν κουράζονται εύκολα και επιπλέον υπάρχει
διαθέσιμη η επιλογή του συστήματος ABS για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια.(πηγή www.territorioscuola.com,www.4troxoi.gr)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου