ΕΠΙΣΚΕΥΗ & ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΡΟΜΠΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ SKODA OCTAVIA 1.9 TDI AGR
Όλο και περισσότερος κόσμος εμπιστεύεται τα αυτοκίνητα diesel λόγο οικονομίας καυσίμου και λόγο αντοχής του κινητήρα. Ένα πολύ αξιόπιστο μοντέλο της skoda είναι το octavia tour το γνωστό σε όλους μας, 4αρι όπου έχει κυκλοφορήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Όλους μας μας έχει προβληματίσει το γεγονός της τρόμπας πετρελαίου, αυτός ο μύθος, και αυτή η δαπανηρή επισκευή.Το octavia tour είναι από τα τελευταία μοντέλα που φόρεσαν την εμβολοφόρα τρόμπα πετρελαίου. Από κει και μετά η τεχνολογία άλαξε και όλα τα επόμενα μοντέλα έχουν εντελώς διαφορετικό σύστημα τροφοδοσίας. Από μία κακορυθμισμένη τρόμπα μπορεί να πρoκληθούν πολλές βλάβες, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, βλάβη στην τουρμπίνα και στο intercooler, ακόμα και καταστροφή του κινητήρα. Δεν είναι λίγες οι αναφορές στην Ελλάδα, για καταστροφή ή επισκευή κινητήρα λόγο μη σωστής ρύθμισης, ή λόγο βλάβης της τρόμπας πετρελαίου. Θα δούμε πως μπορούμε να επισκευάσουμε την τρόμπα μας, και να δούμε πως την ρυθίζουμε. Τονίζουμε ότι είναι ένα "μαστόρεμα" το οποίο πρέπει να έχεις τεχνικές γνώσεις για να το κάνεις. Τι εργαλεία και ανταλλακτικά θα χρειαστούμε.
1- διαγνωστικό Vag Com
2- Σετ επισκευής τρόμπας, το οποίο πρέπει να αγοράσετε (με αριθμό πλαισίου)
3- Κλειδία torx
4- Ένα σφυράκι
5- Καστάνια με καρυδάκια.
6- Ένα ψιλό μαρκαδοράκι.
ΣΤΑΔΙΟ 1-ΛΥΣΙΜΟ
1- Βγάζουμε τον πόλο της μπαταρίας2- Καθαρίζουμε γύρο γύρο την τρόμπα, με καθαριστικό σπρέυ.
3- Με το μαρκαδοράκι σημαδεύουμε που ακριβώς είναι η τρόμπα, στο σημείο που είναι οι 4 κάτω βίδες torx (θα δείτε αναλυτικά στο βίντεο)
4- Βγάζουμε την φύσα της τρόμπας
5- Λύνουμε τις πάνω βίδες, 3 torx και 1 με το καρυδάκι. (προσοχη να θυμωμαστε μετά που πάνε οι βίδες)
6- Σιγά σιγά βγάζουμε το καπάκι.
ΣΤΑΔΙΟ 2-ΛΥΣΙΜΟ-ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
1- Λύνουμε τις 3 κάτω torx βίδες, και τις αφαιρούμε, και με πολύ προσεκτικές κινήσεις αφαιρούμε το σώμα.2- Πέρνουμε το σετ επισκευής και αντικαθιστούμε όλες τις τσιμούχες κτλ. Σημαντικό, ότι αφαιρούμε, αμέσως το αντικαθιστούμε. Είναι πολλές οι τσιμούχες και τα κομμάτια που θα αλαχτούν, και αν δεν αντικαταστείσετε αμέσως αυτό που θα βγάλετε, θα τα μπερδέψετε μετά.
ΣΤΑΔΙΟ 3-ΔΕΣΙΜΟ
1- Μοντάρουμε πολύ προσεκτικά το σώμα ( το νου μας στο αξονάκι )2- Βιδώνουμε τις 3 κάτω torx όχι τέρμα, και κοιταμε να "πέσει" το σώμα στα σημάδια που είχαμε κανει πριν με το μαρκαδοράκι.
3- Βάζουμε και το πανω καπάκι, και το βιδώνουμε.(όχι τέρμα) Προσοχή στο αξονάκι
4- Βάζουμε την φύσα της τρόμπας, και τον πόλο της μπαταρίας.
ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 2-ΜΟΝΤΑΡΙΣΜΑ
ΣΤΑΔΙΟ 4- ΡΥΘΜΙΣΗ
1- Γυρνάμε τα κλειδιά 3-4 φορές στο σημείο 1, για να φερει η τρόμπα πετρέλαιο.2- Φυσάρουμε το Vag Com και ανοιγουμε adress 1.
3- Bάζουμε εμπρός, και απο το διαγνωστικό πάμε measuring blocks, group 1. Από τα τρία κουτάκια το μεσαίο είναι η πίεση της τρόμπας, και το δεξί η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού. Για την Ελλάδα η σωστή πίεση της τρόμπας είναι 3,4-3,6, και η θερμοκρασία του παραφλού θα πρέπει να είναι 85-110, να έχει ανοίξει ο θερμοστάτης δηλαδή.
4- Αν η τρόμπα έχει χαμηλώτερη πίεση τότε, με ένα σφυράκι, ή με ένα ξύλο, χτυπάμε απαλά από τα αριστερά προς τα δεξιά (απαλά) μεχρι να σηκώσει πίεση 3,4-3,6. Τότε θα σφύξουμε τέρμα όλες τις βίδες, και θα το αφήσουμε να δουλεύει να δούμε αν έχουμε σταθερές πιέσεις ή διαροές.
ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 3-ΡΥΘΜΙΣΗ
Όπως
καταλάβατε είναι μία εξιδικευμένη εργασία που ούτε μερικοί μηχανικοί
αναλαμβάνουν να την κάνουν. Κάποιοι έμπειροι τεχνικοί που θα διαβάσουν
το άρθρο μας, θα δουν ότι κάποια σημαντικά στοιχεία δεν τα έχουμε πει
αναλυτικά ή δεν τα έχουμε αναφέρει, και καποιες ρυθμήσεις δεν τις έχουμε
πει. Το άρθρο αυτό γράφτηκε για την ενημέρωση σας, να έχετε μία εικόνα.
Τόσο ο συντάκτης, όσο και το skoda club peloponnisoy δεν φέρουν καμία
ευθύνη. Για να κάνετε αυτό το "μαστόρεμα" θα πρέπει να έχετε και γνώσεις
διαγνωστικού. Εμείς σας προτείνουμε να μην το επειχηρήσετε αλλά να
απευθυνθείτε σε ένα εξουσιοδωτημένο συνεργείο skoda ή σε έναν τρομπά
πετρελαίου. Η γνώμη μας είναι να μην το επειχηρήσετε.