VW VAQ το ενεργό διαφορικό
VAQ είναι ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το συγκεκριμένο μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα που είναι σχεδιασμένα πάνω στην πλατφόρμα MQB. Σε θεωρητικό επίπεδο βέβαια, γιατί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό θα τοποθετείται στις γρήγορες εκδόσεις του ομίλου VAG.....
θα τοποθετηθεί στον εμπρόσθιο άξονα και θα συμπληρώνει τα συστήματα ASR (Traction Control), XDS (περιορίζει την ροπή στον τροχό προσομοιώνοντας μπλοκέ λειτουργία) και ESP (Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας). Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η εμφάνιση του VAQ θα γίνει στο νέο Golf GTI. Το γρήγορο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις μια με 220 ίππους, συνοδευόμενη από το μπλοκέ XDS και μια ακόμα πιο δυνατή, με 230 ίππους και θα είναι αυτή που εξοπλίζεται με το διαφορικό VAQ.
Το VAQ ουσιαστικά θα αποτελείται από πολύδισκο συμπλέκτη με την έδρα του να είναι ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο δεξί ημιαξόνιο. Εν μέρει η λειτουργία του θα θυμίζει, τον τρόπο λειτουργίας του Haldex. Η VW αναβαθμίζει την έννοια του torque vectoring πραγματοποιώντας τη μετάβαση από τα μηχανικά ή απλά ηλεκτρονικά μπλοκέ στα ηλεκτρονικά πολύδισκα. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση του VAQ, η ενεργοποίηση και η πίεση που θα ασκείται στους δίσκους θα ρυθμίζεται από ηλεκτροϋδραυλική αντλία, ενώ μια ηλεκτρονική μονάδα θα πραγματοποιεί το γενικότερο management (διαχείριση) Μέσω του νέου αυτού ηλεκτρονικού διαφορικού, θα περιορίζεται η ολίσθηση του τροχού με τη μικρότερη πρόσφυση (σε χρόνο πολύ λιγότερο συγκριτικά με τα μέχρι τώρα μπλοκέ διαφορικά), στέλνοντας παράλληλα τη ροπή στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
Με τα μέχρι τώρα μηχανολογικά δεδομένα, το VAQ διαθέτει όλα τα προσόντα για να είναι το καλύτερο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα. Τα υπόλοιπα, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο διατηρούν την πρόσφυση όταν απαιτείται, χάρη στο φρενάρισμα του τροχού που ολισθαίνει. Όπως δηλαδή δουλεύει και το XDS της Skoda, προσφέροντας με χαμηλό κόστος κατασκευής ικανοποιητική πρόσφυση, ανεξαρτήτως τις συνθήκες του οδοστρώματος. Το VAQ έρχεται μοιράζοντας πολλές υποσχέσεις, με τα πρώτα δείγματα λειτουργίας του να είναι παραπάνω από θετικά. Σύμφωνα με τη VW, τόσο χάρη στο νέο αυτό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, όσο και στις λοιπές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο νέο Golf GTI, κατάφερε να μειώσει κατά 8 δλ το χρόνο του στο Nürburgring, σε σχέση με το σημερινό GTI. (πηγή skoda-auto,autotriti,AutoGuide)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου