Μονάδα ελέγχου Xenon (ballast)
Οι λαμπτήρες τύπου XENON, σε αντίθεση με τους κοινούς λαμπτήρες πυρακτώσεως (αλογόνου), περιέχουν αέριο xenon υπό πίεση (εξού και η ονομασία των λαμπτήρων αυτών). Εντός του λαμπτήρα επίσης βρίσκονται δύο ηλεκτρόδια μεταξύ των οποίων με την επίδραση ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης,
δημιουργείται ένα βολταϊκό τόξο με αποτέλεσμα τον ιονισμό του αερίου και την παραγωγή πολύ έντονου και λευκού φωτισμού, παρόμοιο με αυτό του ήλιου. Για να παραχθεί η απαιτούμενη υψηλή τάση για την λειτουργία των λαμπτήρων αυτών, χρειάζεται μία ηλεκτρονική διάταξη η οποία θα αυξήσει και έπειτα θα σταθεροποιήσει την παρεχόμενη τάση, από τα 12V που έχουμε συνήθως στο ηλεκτρικό κύκλωμα ενός οχήματος στα περίπου 20.000 με 24.000 volt, αναλόγως της εφαρμογής.
Bi-xenon - Ο λαμπτήρας έχει δυο πηγές φωτός Xenon. Το αρνητικό είναι ότι ανάβοντας την μεγάλη σκάλα, δεν θα αποδώσει γρήγορα το 100% της φωτεινότητας, με αποτέλεσμα αν θες εσύ πχ. να φωτίσεις την είσοδο μιας στροφής στην εθνική, να έχει πρόβλημα ( χαμηλή φωτεινότητα ).
Αυτό υπάρχει:
1) τόσο για να μην ενοχλεί η ένταση του λαμπτήρα τους υπόλοιπους οδηγούς, μιας κ οι λάμπες Xenon έχουν πολύ δυνατό πυρήνα,
2) όσο κ για να διαμοιράζουν σωστά τις ακτίνες στον χώρο
Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ballast), είναι αυτή η οποία δημιουργεί την υψηλή τάση και μετά το άναμμα των λαμπτήρων την σταθεροποιεί με σκοπό την σταθερή και διαρκή παροχή φωτισμού από τους λαμπτήρες. Η μονάδα ανάφλεξης (ignitor), η οποία ουσιαστικά είναι ένας μετασχηματιστής υψηλής τάσης, χρησιμοποιείται στην περίπτωση που το ballast δεν διαθέτει ενσωματωμένη τη λειτουργία αυτή. Σε αυτήν την περίπτωση το ballast λειτουργεί μόνο ως ρυθμιστής τάσης.
Απλό Bi-Xenon
Αυτά έχουν την μεσαία σκάλα Xenon, και όταν ανάβουμε την υψηλή, ανάβει μια μικρή λάμπα αλογόνου. Αυτό έγινε για να έχουμε άμεσο σινιάλο, καθώς όπως ξέρουμε ο λαμπτήρας Xenon αργεί μερικά δευτερόλεπτα να αποδώσει τα μέγιστα. Φυσικά αυτή η μικρή λάμπα αλογόνου δεν κάνει τίποτα. Είναι σαν να μην έχεις μεγάλη σκάλα.
Ισχύς σε Watt (21W / 35W / 55W)
- 21Watt προορίζεται για μικρά οχήματα ( μηχανές μικρού κυβισμού κτλ ).
- 35Watt είναι τα πιο συνηθισμένα, και είναι τα πιο διαδεδομένα στην αγορά.
- 55Watt Πολύ ισχυρά, με κατανάλωση σχεδόν σαν τις αλογόνου και με πάρα πολύ έντονη φωτεινότητα.
Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε, ότι τα ΚΙΤ Xenon HID, ουσιαστικά προορίζονται για τα κατάλληλα φανάρια.
Τα φανάρια αυτά, είναι τέτοια ώστε να ΜΗΝ φαίνεται η ίδια η λάμπα απο το φανάρι, αλλά να ειναι καλυμμένη με ενα ημισφαίριο κάλυμμα.
Χρώμα (4.2Κ / 6Κ / 8Κ / 10Κ / 12Κ / κτλ)
Τέλος, μπορούμε να επιλέξουμε το χρώμα του φωτός των Xenon HID KIT
Αυτό το καθορίζει ο συντελεστής θερμοκρασίας Kelvin που ουσιαστικά καθορίζει το χρώμα που ο λαμπτήρας εκπέμπει.
Το ιδανικό χρώμα ειναι το 6000 Kelvin ή διαφορετικά 6Κ. Αυτό το χρώμα είναι το λεγόμενο ice white, δηλαδή το λευκό του πάγου. Δεν κιτρινίζει και ελάχιστα έως μηδαμινά βγάζει ένα γαλάζιο. Απο τα 6Κ και άνω, το χρώμα παίρνει αποχρώσεις του μπλέ, φτάνοντας πχ. στα 12Κ όπου ειναι μωβ.
Από τα 6Κ κ κάτω ( 4200Kelvin ) το χρώμα κιτρινίζει. Ένα ΚΙΤ 4200Κ ειναι ιδανικό για κάποιον που έχει προβολείς ομίχλης.
Υπάρχει περίπτωση να μην εκκινήσουν τα Xenon ?
Τα Xenon σαν τεχνολογία έχουν μία ιδιαιτερότητα. Κατά την εκκίνηση τραβάνε αρκετά αμπέρ, γίνεται μια "έκρηξη" όπου βγαίνει το αρχικό φλάς, έπειτα συνεχίζονται αλυσιδωτές μικρότερης έντασης μέχρι που ζεσταίνεται και ισοροπεί. Αν για κάποιο λόγο, η διάρκεια της πρώτης μεγάλης "έκρηξης" διακοπεί, τότε η λάμπα δεν εκκινεί καν να ανάβει. Όταν καμιά φορά από δικό μας λάθος, η μίζα πατηθεί δυο φορές με ενδιάμεσα κλάσματα δευτερολέπτου τότε η αυτό που γίνεται ειναι:
1) Γυρίζουμε πρώτη φορά την μίζα
2) Μόλις γυρίσουμε την μίζα, στέλνει ρεύμα στο φως
3) Το φως τραβάει τα αμπερ να εκκινήσει
4) Μιζάρουμε δεύτερη φορά με συνέπεια όλες οι παροχές να διακοπούν στιγμιαία
5) Η Xenon δεν ανάβει αν τα αμπέρ που είχε τραβήξει στο 3) δεν την είχαν εκκινήσει πλήρως
(πηγή Bosh,tecnicalmediaguide)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου