ΒΕΛΤΙΩΣΗ: ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΑ Η ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ?

Το Νο 1 βήμα στη βελτίωση του αυτοκινήτου είναι ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου.
H τεχνολογία που εφαρμόζουν τα σημερινά αυτοκίνητα εστιάζουν στο να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ιπποδύναμη, με αντίβαρο την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, τον καλύτερο οδηγικό έλεγχο και την καλύτερη δυνατή ασφάλεια. Όπως καταλαβαίνετε, όσο αυξάνεται η ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου,
αντιστρόφως ανάλογα χειροτερεύει στους υπόλοιπους τομείς, αν βέβαια η βελτίωση δεν είναι συνολική.
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ
Η Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (ECU), μέσω προγράμματος, αναγνωρίζει, επεξεργάζεται, εξακριβώνει και τελικά ρυθμίζει όλες τις σημαντικές λειτουργίες του κινητήρα, καθώς παίρνει στοιχεία από τις στροφές του κινητήρα, τη θερμοκρασία και την πυκνότητα του αέρα, τη θερμοκρασία του κινητήρα και άλλες φυσικές μεταβλητές, ενώ λαμβάνει και πληροφορίες από τον αισθητήρα "λάμδα" (λ). Το πάντα ανήσυχο βελτιωτικό πνεύμα δε θα μπορούσε να μην ασχοληθεί και με τη συγκεκριμένη "συσκευή" του αυτοκινήτου και ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή, που μέσα από τον εγκέφαλο καθορίζεται η σωστή του λειτουργία και κατά συνέπεια η αξιοπιστία του.

Πόσα είδη προγραμματισμού υπάρχουν;
Αυτός καθ' αυτός ο προγραμματισμός του εγκεφάλου διεξάγεται με δύο τρόπους. Πιο συγκεκριμένα, για να έχουμε τα οφέλη σε απόδοση και ροπή, ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει είτε με επαναπρογραμματισμό του εργοστασιακού εγκεφάλου (αλλάζοντας το τσιπ του εγκεφάλου με άλλο), είτε με εισαγωγή παράλληλου εγκεφάλου, που συνεργάζεται με τον εργοστασιακό.
Τι είναι ο προγραμματισμός εγκεφάλου;

Τι κερδίζω με τον προγραμματισμό εγκεφάλου;
Ένας εγκέφαλος μπορεί να αυξήσει την ιπποδύναμη και τη ροπή του αυτοκινήτου. Σε υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο η αύξηση φτάνει στα 20%-30%, ενώ σε ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα η αύξηση κυμαίνεται από 8%-12%. Εννοείται ότι αυτά τα ποσοστά μπορούν να είναι και κατά πολύ μεγαλύτερα, αν -εκτός από εγκέφαλο- το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με άλλες βελτιώσεις, αλλά και ανάλογα με το είδος του εγκεφάλου.
Επαναπρογραμματισμός ή Παράλληλος εγκέφαλος;

O ρόλος της ECU
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα ενσωματώνουν ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της διαχείρισης των κινητήρων τους (Electronic Engine Management Systems). Η κεντρική μονάδα του κινητήρα γνωστή και ως "ECU" από τα αρχικά (Engine Control Unit) είναι μια πλακέτα, η οποία εφαρμόζει έναν ή περισσότερους μικροϋπολογιστές, που είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση του ελέγχου του κινητήρα.
TIPS

• Αν ο επαναπρογραμματισμός ή ο παράλληλος εγκέφαλος είναι σωστά μελετημένοι για συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δε θα υπάρξει πρόβλημα αξιοπιστίας.
• Αν οι βελτιώσεις σας περιορίζονται στην τοποθέτηση ενός φίλτρου και μιας εξάτμισης, ο επαναπρογραμματισμός αποτελεί καλύτερη επιλογή. Από την άλλη, ένας καλός παράλληλος εγκέφαλος θα αυξήσει κατά πολύ περισσότερο την ιπποδύναμη και τη ροπή του αυτοκινήτου σας και αποτελεί μονόδρομο, αν σκοπός σας είναι τα "πολλά" άλογα.
• Προτιμήστε δοκιμασμένους και γνωστούς βελτιωτές, γιατί δεν είναι λίγοι εκείνοι που βγάζουν το εργοστασιακό τσιπ, το σβήνουν και περνούν τα δικά τους στοιχεία σε αυτό. Η σωστή μέθοδος τσιπαρίσματος είναι να έχουν έτοιμα τσιπάκια για να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητό σας.
Με την εγγύηση τι γίνεται;
• Ως μηχανική παρέμβαση από τρίτο, η εγγύηση του κατασκευαστή χάνεται από μία τέτοια βελτίωση, αλλά, όπως είπαμε, καλύτερα αυτή να γίνει, όταν υπάρχουν και άλλα βελτιωμένα περιφερειακά μέρη.
To κόστος
Ανάλογα με το είδος του εργοστασιακού εγκεφάλου, ένας επαναπρογραμματισμός κοστίζει από 320 ευρώ και άνω, ενώ ένας παράλληλος εγκέφαλος έχει αρκετά μεγαλύτερο κόστος και καθορίζεται από το είδος, τη μάρκα και τις δυνατότητές του.
Ο παράλληλος εγκέφαλος - electronic ecu για της βενζίνες, ενεργεί ως εξής:

Οι αποδόσεις είναι 8-12% στα ατμοσφαιρικά, στα turbo έως 22% και στα πετρέλαια 25-30%. Το σημαντικότερο αποτέλεσμα της αναβάθμισης, είναι η ροπή που παίρνει το αυτοκίνητο, και δια της ροπής, ως γνωστό, μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμων. Διότι, εκεί που το αυτοκίνητο πήγαινε με 2α ή 3η, πηγαίνει με 3η ή 4η αντίστοιχα.
Στα πετρέλαια: Ο παράλληλος εγκέφαλος - electronic ecu για τα common rail, επιτυγχάνει αύξηση επίδοσης, μέσω μιας πολύ συγκεκριμένης τροποποίησης, των σημάτων του αισθητήρα της πίεσης της τρόμπας πετρελαίου, εξαρτώμενη από διάφορες παραμέτρους του εγκεφάλου του αυτοκινήτου.
Ο παράλληλος εγκέφαλος - electronic ecu για τις μηχανές με ηλεκτρονική τρόμπα ψεκασμού, επιτυγχάνει την αύξηση της επίδοσης, απευθείας μέσω της έντονης αντίδρασης της τρόμπας ψεκασμού, σε συνάρτηση με τις original παραμέτρους του εγκεφάλου του αυτοκινήτου.

Σας επισημαίνουμε ότι: Το κόστος του chiptuning είναι ανταποδοτικό, από την οικονομία στα καύσιμα (εάν οδηγείτε με τις ταχύτητες που συνηθίζατε).
Toyota corolla ke30 του 77'
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίρνει κάποια αναβάθμιση το συγκεκριμένο μοντέλο?
Ευχαριστώ
Υπαρχει περίπτωση να πάει κατο στραβα και στο μελλον να μου παρουσιασει καποιο αλλο πρόβλημα ή η καταναλωση τελικά να αυξηθεί??
ΑπάντησηΔιαγραφή