ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ SKODA RAPID 1.6 TDI
Την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου με την ευκαιρία των γενεθλίων του club μας και την κοπή της πίτας για το νέο έτος είχαμε την ευκαιρία να μας γίνει η παρουσίαση και test drive του νέου Skoda Rapid 1.6 TDI από την Skoda Interauto. To νέο Rapid ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής από τις νέες εγκαταστάσεις στης Skoda Interauto στον Χολαργό και από Αττική οδό- Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου ήρθε στην Τρίπολη. Στην εθνική με 5η
ταχύτητα στο κιβώτιο και 120-140 χιλιόμετρα σε ευθεία, με νορμάλ οδήγηση η κατανάλωση ήταν 3,5 λίτρα/100 χλμ έως 4.0 στις ανηφόρες. Χαρακτηριστικό είναι πως στις ανηφόρες πριν το Σπαθοβούνι και την ανηφόρα του Αρτεμισίου δεν χρειάστηκε να κατεβάσουμε 4η ταχύτητα στο κιβώτιο. Είναι γνωστό πως τα πετρέλαια έχουν τις ροπές από χαμηλά και αυτό κάνει το ταξίδι ακούραστο χωρίς να χρειάζεται να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητα. Στην καμπίνα των επιβατών δενπερνάει ο ήχος του κινητήρα, είναι αθόρυβο και ειδικά στην ευθεία των Μεγάρων με τους πλευρικούς ανέμους το νέο Rapid είναι σταθερό και "κολλημένο" στον δρόμο. Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση...χαρακτηριστικά σας λέμε πως με ένα γέμισμα κάνεις 1486 χιλιόμετρα...το τιμόνι είναι πιο υπάκουο και αναβαθμισμένο από της Octavia 5 και τα φρένα πολύ πιο αποτελεσματικά λόγο και των πίσω δισκόφρενων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με υφασμάτινα καθίσματα, το γνωστό και αξιόπιστο ραδιόφωνο Swing, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Σχεδιαστικά μας άρεσε πολύ. Σίγουρα στις φωτογραφίες αδικήτε...εντύπωση μας κάνει το νέο τιμόνι και το σήμα και η οθόνη maxi dot όπως θα δείτε και στα βίντεο. Σίγουρα ήρθε για να ταράξει τα νερά και να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του μιας και η τιμή του είναι δελεαστική αλλά και η χαμηλή κατανάλωση του ειδικά με TDI κινητήρα. Είναι ο αντικαταστάτης του Octavia tour..ναι σωστά διαβάσατε...ο αντικαταστάτης του Octavia tour και σίγουρα λόγο της απλής και δυναμικής σχεδίασης δεν θα βγει "ζημιάρικο".
Όσον αφορά στους κινητήρες, το νέο Skoda Rapid διατίθεται στη χώρα μας με 5 διαφορετικά μηχανικά σύνολα τεχνολογίας Euro 5. Πιο συγκεκριμένα 3 κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στους βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμοι 2 κινητήρες 1.2 λίτρων TSi με απόδοση 86 και 105 ίππων που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχα 5,1 και 5,4 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 119 και 125 gr/km αντίστοιχα. Ο κορυφαίος από τη σειρά των κινητήρων βενζίνης είναι ο 1.4 TSi απόδοσης 122 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το νέο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG (διπλού συμπλέκτη δηλαδή) με τη μέση κατανάλωση στην να είναι 5,8 lt/100 km και 134 gr/km εκπομπές CO2.
Οι δύο TDI εκδόσεις των 1,6 λίτρων, τεχνολογίας TDi Common Rail, αποδίδουν 90 και 105 ίππους. Ο κινητήρας των 1.6 TDI 90 ίππων βγαίνει αποκλειστικά με κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ ο 1.6 TDI 105 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο το πακέτο εξοπλισμού GreenTec (+400 €) τόσο στις τρεις εκδόσεις βενζίνης (1.2 TSi 86 PS / 105 PS, 1.4 TSi 122 PS) όσο και στις δύο πετρελαίου (1.6 TDi 90 PS, 105 PS) το οποίο στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, επιτυγχάνοντας κατ' αυτόν τον τρόπο εκπληκτικές τιμές κατανάλωσης: μόλις 3,9 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 104 gr/km.
Να αναφέρουμε τέλος ότι το νέο Skoda Rapid πέτυχε την κορυφαία αξιολόγηση ασφάλειας των 5 αστέρων στο EuroNCAP. Το πλαίσιό του είναι εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής και στρεπτικής ακαμψίας και συνδυάζεται με μια πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το Rapid εξοπλίζεται ήδη από την βασική του έκδοση με ABS, ESP και μετωπικούς αερόσακους, ενώ συνολικά διαθέτει 6 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και κεφαλής). Tα πίσω καθίσματα ενσωματώνουν υποδοχείς ISOFIX για ασφαλή τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Επιπλέον, μπορεί να τοποθετηθεί το «έξυπνο» σύστημα γωνιακής λειτουργίας των προβολέων ομίχλης, για να ρίξουν φως στις σκοτεινές γωνίες των στροφών κατά την διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών αναλαμβάνει να ειδοποιήσει, τόσο οπτικά, όσο και ηχητικά, τον οδηγό για πιθανή απώλεια αέρα των ελαστικών. Επιπρόσθετα, το νέο Rapid μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα Hill Hold Control που κρατάει το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για 2'' σε ανηφορική εκκίνηση.
Τέλος σας αναφέρουμε πως εν συγκρίση με Ford Focus 2006 η ποιότητα κύλισης του νέου Rapid είναι σαφέστατα καλύτερη και αναβαθμισμένη.Το αυτοκίνητο έκανε σχεδόν 300 χιλιόμετρα συνολικά μαζί με το test drive και το ταξίδι...δεν θέλετε να μάθετε πόσα έκαψε...εμείς που έχουμε βενζινοκίνητα ακόμα κλαίμε.....
θέλουμε να ευχαριστήσουμε την Skoda Interauto για την παρουσίαση που έγινε για πρώτη φορά σε ανοιχτό κοινό και το test drive, μιας και μας δόθηκε η δυνατότητα να μάθουμε και να οδηγήσουμε σχεδόν πρώτοι το νέο Skoda rapid. Επίσης να ευχαριστήσουμε τους διοργανωτές του EVENT που για άλλη μία φορά επέδειξαν το κύρος και την σοβαρότητα του Skoda Club Πελοποννήσου.
(πηγή skodamediaportal)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου