ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ RAPID SPACEBACK 1.6 TDI 90 HP
ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΜΕΝ...ΑΛΛΑ..
Το είχαμε στην διάθεση μας τρεις μέρες και διανύσαμε 900 χιλιόμετρα, με 60 ευρό !!! Παράλληλα με την συνάντηση του club μας στον Πύργο, είχαμε και την ευκαιρία να ταξιδέψουμε με το rapid spaceback. Οδηγοί τρία μέλη μας, κάτοχοι skoda διαφορετικών μοντέλων και κινητήρων. Το αυτοκίνητο είχε κάνει μόνο 500 χιλιόμετρα, και όπως καταλαβαίνεται ήταν σφιχτό, και το σασμάν και ο κινητήρας. Στην εθνική είναι πολύ σταθερό, άνετο, ταξιδιάρικο θα μπορούσαμε να πούμε, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Παρόλο που είναι 90 hp
πιστεύαμε πως θα είναι λίγο αργό, αλλά ο 1.6 90 hp κινεί πολύ άνετα το spaceback.Δεν θα λέγαμε πως είναι νευρικό, αλλά ήπιο με κρυμμένη δύναμη στον κινητήρα. Ότι ακριβώς πρέπει για ένα αμάξι της κατηγορίας του. Τιμόνι πολύ καλό, ακριβές χάρις την νέα κρεμαριέρα της skoda, αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν τα φρένα. Πάρα πολύ καλά φρένα, και αξίζουν συγχαρητήρια στους σχεδιαστές. Το σασμάν του σχετικά κοντό, αλλά λόγο ότι το αυτοκίνητο είχε λίγα χιλιόμετρα ήταν σφιχτό ακόμα. Αν και πετρέλαιο, στο εσωτερικό του κατά την διάρκεια του ταξιδιού δεν ακούγεται τίποτα. Εσωτερικά αρκετά ευρύχωρο, και τα καθίσματα του αναπαυτικά με καλή πλευρική στήριξη, και ο χώρος αποσκευών πολύ καλός για την κατηγορία του, 415 λίτρα. Πολύ καλή είναι και η ανάρτηση του, είναι αυτό που λέμε"τις γούβες τις περνάει από πάνω", δεν κουράζει τον οδηγό και τους επιβάτες. Επίσης πολύ καλή η ορατότητα του, λόγο των μεγάλων υάλινων επιφανειών και καθρέφτες που όπως έχουμε ξαναπεί δεν αφήνουν νεκρές γωνίες. Κατά την βραδινή οδήγηση, τα φώτα του προσφέρουν πολύ καλό φωτισμό, χωρίς κενά στην δέσμη και τα corner lights τα θεωρούμε περιττά...Ο εσωτερικός φωτισμός των οργάνων, και του καντράν είναι απαλός, χωρίς να κουράζει τα μάτια του οδηγού. Εντός πόλης κινείται άνετα και λόγο μήκους μπαίνει παντού, και το παρκάρεις αλλά και το τιμόνι του κόβει. Στο εσωτερικό του δεν ακούσαμε τριγμούς ή άλλους θορύβους, και διαπιστώσαμε πως η skoda έχει διορθώσει κάποια λάθη του παρελθόντος...το ύφασμα στον ουρανό είναι πλέον νέου τύπου, καθώς επίσης αντικατέστησε και τις ταπετσαρίες στις πόρτες, με πλαστικό ( αυτό έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια) και δεν θα ξεκολλήσει με την πάροδο των χρόνων, όπως έχει γίνει στα περισσότερα octavia tour & fabia I, αλλά και γενικώς στο VW group. Στα εμπρός καθίσματα αλλαγές έχουμε στα χειριστήρια ρύθμισης (εν συγκρίση με παλαιότερα μοντέλα της skoda) Ο κινητήρας του είναι οικονομικός, ικανός και ακούραστος. Αν θα θέλαμε να αλλάξει κάτι θα ήταν να ρόπιαζε λίγο από πιο χαμηλά. Η διαφορά του με τον 1.6 105 hp είναι ότι ο 105 είναι λίγο πιο "γλυκός" στις χαμηλές... αλλά πραγματικά αν μας ρωτούσατε για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ποιον από τους δύο κινητήρες, θα σας λέγαμε πως έχουν ελάχιστη διαφορά, και ο 90άρης είναι δυνατός και οικονομικός, αν αναλογιστεί κανείς πως είχαμε μέση κατανάλωση 5/100 και ο κινητήρας ήταν ακόμα σφιχτός, και δεν δούλεψε μόνο στην εθνική οδό. Ευτυχώς τα αρνητικά που διαπιστώσαμε δεν έχουν να κάνουν με την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, ευτυχώς εκεί έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα, και τα αποτελέσματα είναι άκρως θετικά !!!
Στα μοντέλα 1.6 tdi του 2014 έχει αφαιρεθεί το πλαστικό κάλυμμα του κινητήρα. Κατανοούμε πως αυτό έγινε για τεχνικούς λόγους αλλά θα έπρεπε να γίνει επανασχεδιασμός και να τοποθετηθεί νέο. Είναι άσχημο,κακόγουστο ο κινητήρας να μην έχει κάλυμμα, αλλά και πρακτικά να το δούμε, αν μπει μια γάτα (έχει συμβεί άπειρες φορές) θα κόψει τα καλώδια...Επίσης στα εμπρός καθίσματα στα πλάγια δεν έχει τοποθετηθεί πλαστικό κάλυμμα και αδικείται το σαλόνι σε ένα τόσο ωραίο αυτοκίνητο που στοχεύει στην κατηγορία του Golf και του Auris. Επίσης άλλο ένα σχεδιαστικό αλλά και πρακτικό φάουλ που διαπιστώσαμε είναι η απουσία ποτηροθήκης. Μπροστά από τον λεβιέ είναι το μεταφερόμενο τασάκι, το οποίο αφήνει πολύ λίγο χώρο και δεν χωράει τίποτα. Αν βάλεις το τασάκι πίσω από τον τεμπέλη, στην θήκη για τους πίσω επιβάτες, μπροστά το μετατρέψεις σε ποτηροθήκη τότε πρέπει να γυρνάς πίσω για να χρησιμοποιήσεις το τασάκι, γιατί ο χώρος στην πόρτα είναι για μπουκάλι και όχι για κάποιο ρόφημα, γιατί μην ξεχνάμε πως ήμαστε Ελληνες και το καφεδάκι μας είναι απαραίτητο ! Ένα άλλο σχεδιαστικό αρνητικό είναι ο τεμπέλης...χρησιμοποιείτε ο ίδιος από το 1998 στα περισσότερα μοντέλα της skoda. Ευτυχώς η νέα fabia δεν θα έχει τον ίδιο, πράγμα που σημαίνει πως επιτέλους σχεδιαστικά ανανεώνεται... Επίσης δεν έχει comfort ούτε στην έκδοση elegance, δηλαδή τα παράθυρα δεν ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν με ένα πάτημα, ούτε κλείνουν ή ανοίγουν κρατώντας το κλειδί πατημένο, κάτι το οποίο το έχουν όλα τα προηγούμενα μοντέλα της skoda από το 2000 και μετά. Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο...οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και bluetooth. Απουσία της Ελληνικής γλώσσας. Γιατί ? Υπάρχουν όλες οι Ευρωπαϊκές γλώσσες, και όχι μόνο, και δεν υπάρχει η Ελληνική. Γιατί ? το αυτοκίνητο προορίζεται για την ελληνική αγορά, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα. Συνδέεις το κινητό μέσω bluetoth (το οποίο είναι ταχύτατο και πρέπει να το πούμε ) και ο κατάλογος στο καντράν βγάζει τετραγωνάκια γιατί δεν υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα. Εκτός από άσχημο είναι και θέμα ασφάλειας γιατί όταν ο οδηγός θέλει να πάρει ένα τηλέφωνο, κοιτάζει το καντράν δεν μπορεί να να βρει την επαφή, αναγκαστικά θα πιάσει το κινητό του, και μπορεί να αποσπαστεί η η προσοχή του ! Παρακαλούμε τον εισαγωγέα ειδικά τώρα που θα βγει η νέα fabia να το διορθώσει αυτό το θέμα, πριν τα οχήματα με τις ελληνικές προδιαγραφές περάσουν την γραμμή παραγωγής. Εκτός αυτού είναι αδικία για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό να μην υπάρχει η ελληνική γλώσσα γιατί αρκετοί ιδιοκτήτες δεν ξέρουν αγγλικά ή άλλες ξένες γλώσσες, και δεν μπορούν να απολαύσουν τις λειτουργίες που τους προσφέρει το αυτοκίνητο.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία κριτική! Με καναδυό (ελάσσονας σημασίας) πραγματάκια μόνο θα διαφωνήσω, ως κάτοχος του αυτοκινήτου) :
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Η έλλειψη ταπετσαρίας στις πόρτες δεν είναι πρόοδος, αλλά ακραίο μέτρο cost cutting.
2. Η αφαίρεση του πλαστικού καπακιού του κινητήρα (που δίνει μια απαράδεκτη εικόνα spaghetti καλωδίων και γραμμών) δεν έχει γίνει για τεχνικούς λόγους αλλά - σωστά το μαντέψατε - και πάλι για cost cutting.
3. Η έλλειψη λειτουργίας comfort στα ηλεκτρικά παράθυρα είναι βεβαίως και αυτή στα πλαίσια του cost cutting, αλλά τουλάχιστον είμαστε ευτυχείς που δεν πήραμε κάποιο από τα πρώτα Rapid Elegance που είχαν μεν 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά ο οδηγός τους είχε στη διάθεσή του διακόπτες μόνο για τα 2 μπροστινά. Παγκόσμια πρώτη!
Το θετικό της ιστορίας είναι ότι το cost-cutting φαίνεται να έχει γίνει μόνο σε εμφανή σημεία φινιρίσματος και εξοπλισμού, καθώς οδηγικά το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό, οπότε όποιος αγοράζει συνειδητά δεν πρόκειται να απογοητευτεί.