KAΘΑΡΙΣΜΟΣ ΦΙΛΤΡΟΥ BMC (BAΡΕΛΑΚΙ & ΑΠΛΟ)
Πολλοί φίλοι έχουν τοποθετήσει στα οχήματα τους φίλτρα αέρα BMC, βαρελάκι ή απλό. Σήμερα μέσα από αυτό το άρθρο θα σας δώσουμε οδηγίες πως να καθαρίσετε το φίλτρο στο όχημα σας ή στην μηχανή σας.
Το παρών άρθρο ισχύει και για CDA (βαρελάκι) αλλά και για απλά φίλτρα BMC. Όσοι έχετε βαρελάκι,(Fabia BBZ 116 hp look rs) αφαιρέστε εντελώς το βαρελάκι από το όχημα, λύνοντας τα δύο κολάρα, και την βίδα από το λαμάκι που το κρατάει σταθερό.
Για να λύσετε το κάλυμμα από το βαρελάκι και να εμφανιστεί το φίλτρο λύστε με σταυρωτό κατσαβίδι τις βίδες που είναι γύρο γύρο από το βαρελάκι.
'Επειτα τα βήματα είναι κοινά όπως και στα απλά φίλτρα BMC
1. Απομακρύνετε τα μεγαλύτερα κομμάτια της βρωμιάς (κόκκοι άμμου, έντομα, κ.λ.π.) από το φίλτρο, ανακινώντας το ελαφρά. Μην χρησιμοποιείτε πεπιεσμένο αέρα, διότι μπορεί να αποσυνθέσει τις ίνες του φίλτρου.
2. Ρίξτε το καθαριστικό της BMC πάνω στο φίλτρο, με τρόπο όμοιο με αυτόν που αλατίζετε το φαγητό. Αφήστε το να απορροφηθεί για περίπου 10 λεπτά. Μην χρησιμοποιείτε καυστικά προϊόντα ,όπως πετρέλαιο ή λάδι. Χρησιμοποιείτε μόνο το ειδικό καθαριστικό της BMC.
3. Βυθίστε το φίλτρο σε κρύο νερό. Ξεπλύνετε το φίλτρο, εξασφαλίζοντας να μην εισέλθει η απομακρυνόμενη σκόνη στα στρώματα του φίλτρου [Ρίξτε νερό από την καθαρή πλευρά του φίλτρου (από την πλευρά που εξέρχεται ο
φιλτραρισμένος αέρας) το οποίο να φεύγει προς την βρώμικη πλευρά (δηλαδή να εξέρχεται από εκεί που μπαίνει ο αφιλτράριστος αέρας στο φίλτρο), για να μην ποτίσει η βρωμιά στο ύφασμα του φίλτρου]. Μην χρησιμοποιείτε νερό υπό πίεση.
4. Αφήστε το φίλτρο να στεγνώσει, μακριά από πηγές θερμότητας. Μην στεγνώνετε το φίλτρο με χρήση πεπιεσμένου αέρα.
5. Εφόσον το φίλτρο έχει στεγνώσει εντελώς, μπορείτε να το λαδώσετε. Ρίξτε 2 γραμμές από το ειδικό λάδι της BMC σε κάθε στρώμα 13 χιλιοστών, 3 γραμμές σε κάθε στρώμα 16 χιλιοστών, 4 γραμμές σε κάθε στρώμα 22 χιλιοστών. Σας συνιστούμε να ρίξετε το λάδι στην πάνω επιφάνεια των στρώσεων του φίλτρου. [αν έχετε λάδι σε μορφή σπρέι, ψεκάστε ομοιόμορφα από απόσταση 15 εκατοστών].
6. Αφήστε το φίλτρο σε μια επίπεδη επιφάνεια για περίπου 30 λεπτά, ώστε να απορροφήσει το λάδι. Αφαιρέστε το λάδι που έπεσε πάνω στο λάστιχο του φίλτρου, και ελέγξτε αν το φίλτρο έχει πάρει ομοιόμορφα το κόκκινο χρώμα. Εάν το κρίνετε απαραίτητο, επαναλάβετε την διαδικασία λαδώματος, με βάση τις προαναφερθείσες οδηγίες. Το φίλτρο είναι έτοιμο για επανατοποθέτηση και χρήση.
7. Τοποθετείστε το ξανά στο αυτοκίνητο
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ερώτηση: Κάθε πότε χρειάζεται καθαρισμός του φίλτρου;
Απάντηση: Οι τεχνικοί αυτοκινήτων συνιστούν να γίνεται καθαρισμός του φίλτρου κάθε 10.000χλμ. Οι οδηγίες που εσωκλείονται στο σετ καθαρισμού BMC 200-355, λένε κάθε 25.000χλμ. Όμως, η οδήγηση του οχήματος σε δρόμους με σκόνη/χώματα, σημαίνει ότι απαιτούνται καθαρισμοί συχνότερα. Πάντως ΔΕΝ ισχύει πάντοτε ο κανόνας «Όσο πιο καθαρό, τόσο πιο καλά»! Η απόδοση του φίλτρου είναι μέγιστη όταν αυτό έχει μια λεπτή στρώση σκόνης... και πέφτει όταν αυτό αρχίζει να βουλώνει.
Ερώτηση: Τί πρέπει να προσέξω κατά το πλύσιμο;
Απάντηση: Οι τεχνικοί αυτοκινήτων συνιστούν να γίνεται καθαρισμός του φίλτρου κάθε 10.000χλμ. Οι οδηγίες που εσωκλείονται στο σετ καθαρισμού BMC 200-355, λένε κάθε 25.000χλμ. Όμως, η οδήγηση του οχήματος σε δρόμους με σκόνη/χώματα, σημαίνει ότι απαιτούνται καθαρισμοί συχνότερα. Πάντως ΔΕΝ ισχύει πάντοτε ο κανόνας «Όσο πιο καθαρό, τόσο πιο καλά»! Η απόδοση του φίλτρου είναι μέγιστη όταν αυτό έχει μια λεπτή στρώση σκόνης... και πέφτει όταν αυτό αρχίζει να βουλώνει.
Ερώτηση: Τί πρέπει να προσέξω κατά το πλύσιμο;
Απάντηση: Να μην φυσήξετε το φίλτρο με πεπιεσμένο αέρα! Να μην χρησιμοποιήσετε νερό με πίεση! Να μην χρησιμοποιήσετε καυτό νερό (μόνο χλιαρό)! Να μην χρησιμοποιήσετε πιστολάκι για το στέγνωμα! Κατά την διαδικασία του πλυσίματος, αφού έχετε ψεκάσει με το ειδικό καθαριστικό, να ξεπλένετε με νερό το οποίο θα πέφτει από την μεριά της πεταλούδας («καθαρή» μεριά) προς την είσοδο του αφιλτράριστου αέρα («βρώμικη» πλευρά), για να μην ποτίσει η βρωμιά στο ύφασμα του φίλτρου.
Ερώτηση: Τί καθαριστικό πρέπει να χρησιμοποιήσω;
Ερώτηση: Τί καθαριστικό πρέπει να χρησιμοποιήσω;
Απάντηση: Τυπικά απαγορεύεται να χρησιμοποιείτε άλλα καθαριστικά εκτός από τα προτεινόμενα από τον κατασκευαστή. Πρακτικά όλα είναι παρόμοιας σύστασης, μιας και ο σχεδιασμός τους είναι τέτοιος ώστε να μην έχουν καυστικότητα που θα κατέστρεφε το πανί του φίλτρου. Εγώ προτιμώ να αγοράζω γνήσια προϊόντα συντήρησης. Έκαστος ελεύθερος να επιλέξει.
Ερώτηση: Πόση ώρα χρειάζεται ώστε να στεγνώσει το φίλτρο;
Απάντηση: Το καλοκαίρι, το φίλτρο στεγνώνει σε μερικές ώρες. Το χειμώνα χρειάζεται μία μέρα περίπου. Σε κάθε περίπτωση, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να είναι το φίλτρο υγρό όταν θα επιχειρήσετε να βάλετε το ειδικό λάδι, και ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να το εκθέσετε στον ήλιο, γιατί θα φθαρούν τα πλαστικά του.
Ερώτηση: Πώς λαδώνουν το φίλτρο;
Απάντηση: Ψεκάζετε το λάδι ομοιόμορφα, από απόσταση 15 εκατοστών, κυρίως από την μεριά από όπου εισέρχεται σε αυτό ο αέρας (και από τη μεριά της πεταλούδας). Σκοπός είναι να σχηματιστεί ένα λεπτό φιλμ λαδιού πάνω στο φίλτρο, που θα βοηθά στην κατακράτηση της σκόνης. Προσοχή να μην βάλετε μεγάλη ποσότητα από το ειδικό λεπτόρρευστο λάδι, διότι θα βουλώσει το φίλτρο σας (clogging effect), ενώ είναι πιθανόν να στάξει λάδι προς την μεριά της εισόδου του αέρα (πεταλούδα), δημιουργώντας προβλήματα στον κινητήρα σας! Μόλις ολοκληρώσετε το λάδωμα, αφήστε το φίλτρο σε μια οριζόντια επιφάνεια, για περίπου 30 λεπτά. Μετά το χρονικό διάστημα αυτό, ελέγξτε αν το χρώμα του λαδιού (κόκκινο) είναι ομοιόμορφο πάνω στο φίλτρο (Σε περίπτωση που δεν είναι, ψεκάστε τοπικά εκεί που λείπει λάδι, και αφήστε το για άλλα 30 λεπτά), σκουπίστε το λάδι που έχει τρέξει πάνω στα πλαστικά και στα λάστιχα του φίλτρου, και θα είναι έτοιμο για χρήση. Σε γενικές γραμμές, η λειτουργία του λαδιού είναι να επικολλώνται επάνω του τα σωματίδια της σκόνης, ώστε να μην περνάνε μέσα στο μοτέρ. Το ύφασμα του φίλτρου είναι πολύ λεπτότερο από το χαρτόνι των κοινών φίλτρων, και έχει από κατασκευής του (πλέξη) μεγαλύτερα ανοίγματα
Thanks Kwstas for the tip !!!
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου