40 ΧΡΟΝΙΑ ŠKODA 130 RS
Πριν από 40 χρόνια, τα Skoda RS βγήκαν από το σκονισμένο σκηνικό των αγώνων ράλι, για να φτάσουμε στις μέρες μας και στην Octavia RS, ένα συμβατικό μοντέλο για γρήγορους οικογενειάρχες.
Η Skoda RS ιστορία άρχισε να γράφεται το 1974 από δύο αγωνιστικά οχήματα, τα Skoda 180 RS και 200 RS. Αλλωστε, ο όρος «RS» αποτελεί τα αρχικά των λέξεων Rally Sport.
Τα Skoda 180 RS και 200 RS έτρεξαν για πρώτη φορά σε έναν ανεπίσημο διαγωνισμό τον Ιούνιο του 1974, ένα event που τότε ήταν γνωστό ως Skoda Rally. Τα εν λόγω μοντέλα αντιπροσώπευαν την είσοδο της εταιρείας στα κορυφαίου επιπέδου rally της εποχής. Tο 200 RS έφερε ένα 2λιτρο μοτέρ 163 ίππων, το οποίο του επέτρεπε να έχει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων προερχόταν από την Porsche.
Το 1975, η Skoda έφτιαξε ένα ακόμα μοντέλο RS, το 130 RS, το οποίο έμελε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά οχήματα της εποχής του. Έγινε γνωστό με το παρατσούκλι «η Porsche της Ανατολής» και με αυτό η Skoda τερμάτισε πρώτη στο Monte Carlo Rally του 1977 στην κατηγορία μέχρι τα 1.300 κ.εκ.. Με το ίδιο αυτοκίνητο κέρδισε το 1981 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού (European Touring Car Championship).
Το πισωκίνητο Skoda 130 RS είχε ένα 4κύλινδρο 1.300άρη κινητήρα τοποθετημένο πίσω, ο οποίος απέδιδε 140 ίππους, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει μέχρι τα 220 χλμ./ώρα. Η παραγωγή του σταμάτησε το 1981, οπότε και η RS εποχή της Skoda διακόπηκε για περίπου 20 χρόνια.
Το λογότυπο RS επέστρεψε το 2000 μέσω της Octavia RS των 180 ίππων και συνεχίζει μέχρι σήμερα την ιστορία της με τα νεότερα μοντέλα της Skoda
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου