#Dieselgate: Ο απόλυτος τραγέλαφος
Το τελευταίο δίμηνο όλος ο κόσμος του αυτοκινήτου και οι ιδιοκτήτες οχημάτων του VW group ανά την υφήλιο έχουν συγκλονιστεί με το σκάνδαλο ρύπων της VW και ο παράνομο λογισμικό. Συνεχώς βγαίνουν νέα στοιχεία στην δημοσιότητα, νέες ανακαλύψεις για παράνομο λογισμικό και σε άλλους κινητήρες εκτός τον 2.0 tdi E189, άλλες αποκαλύψεις για λάθη μέτρησης σε εκπομπ
ές CO2 800.000, και ειλικρινά όλοι εμείς που ασχολούμαστε με τον χώρο του αυτοκινήτου έχουμε χάσει την μπάλα. Στην αρχή ο όμιλος έλεγε πως επηρεασμένοι από το παράνομο λογισμικό είναι μόνο οι 2.0 TDI. Έπειτα αποδείχτηκε πως τα περισσότερα 1.6 TDI 105hp & 90hp έχουν το παράνομο λογισμικό. Το παράδοξο είναι ότι στην Ελλάδα, είναι περισσότερα τα Rapid 1.6 που εμπλέκονται παρά τα Octavia A7.
Χθες μόλις η ΕΡΑ ανακοίνωσε πως στο σκάνδαλο εμπλέκεται και ο 3-λιτρος TDI V6, εμπλέκοντας ουσιαστικά όλες τις μάρκες του ομίλου καθώς όλο και περισσότεροι κινητήρες εμπλέκονται στο παράνομο λογισμικό.
Ο όμιλος του VW group έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα γίνει ανάκληση και οι διορθώσεις θα αρχίσουν τον Ιανουάριο του 2016. Έχει ήδη δώσει ηλεκτρονικές σελίδες που μπορούμε να δούμε αν το όχημα μας εμπλέκεται στο παράνομο λογισμικό.
Δεν έχουν αναφέρει όμως τι ακριβώς θα αλλάξουν έτσι ώστε οι ρύποι να είναι οι σωστοί χωρίς το παράνομο λογισμικό. Δεν αναφέρουν τι θα γίνει με την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου...δεν αναφέρουν τι θα γίνει με την κατανάλωση, και αν αυτή θα είναι όπως ακριβώς διαφήμιζαν. Το κορυφαίο είναι ότι στις ηλεκτρονικές σελίδες που μπορούμε να δούμε αν το αμάξι μας εμπλέκεται γράφει από κάτω ότι "θα χρειαστεί χρόνος για την επίλυση του προβλήματος" Άρα....τι ανακοινώνεις ανάκληση αφού δεν ξέρεις να λύσεις το πρόβλημα ? Απλά και μόνο για να καθησυχάσεις την κοινή γνώμη ? Για να κάνεις ανάκληση σε τόσα εκατομμύρια οχήματα, πρέπει να έχεις και ΄τα κατάλληλα ανταλλακτικά που θα χρησιμοποιήσεις. Εδώ ακόμα δεν έχετε βρει την λύση, πως τάζεται ότι οι διορθώσεις θα ξεκινήσουν από τον Ιανουάριο? Πότε θα προλάβετε να φτιάξετε τους νέους κωδικούς ανταλλακτικών ? - Δεν έχετε βρει ακόμα την λύση, αλλά και αν την βρείτε θα πρέπει να κάνετε δοκιμές και να αποδείξετε ότι τα οχήματα θα έχουν ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις, καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων όπως προβλεπόταν - διαφημιζόταν αρχικά γιατί αν αλλάξει κάτι τότε η δουλειά θα πάει αλλού, σε μία λέξη που κανείς δεν τολμά να ξεστομίσει...γιατί άραγε ? Γιατί κανείς δεν τραβάει το αυτί του ομίλου για εξαπάτηση ? Μόνο η τιμή της μετοχής νοιάζει ? Σίγουρα η όλη ιστορία έχει πολύ πορεία ακόμα, και ακόμα πιο πολλά ερωτήματα....Απλά δεν μας πείθετε.
Τέλος ένα σημαντικό γεγονός που πέρασε στα ψηλά γράμματα είναι ότι άλλαξαν πολλά στελέχη του ομίλου. O Διευθύνων Σύμβουλος Καθηγητής Δρ Winfried Vahland θα αναλάμβανε την ηγεσία του
νεοσυσταθέντος τμήματος Βορείου Αμερικής της VW AG, αλλά παραιτήθηκε... Ο Δρ Winfried Vahland ήταν ο CEO της Skoda ο οποίος την ανέβασε τόσο ψηλά σε πωλήσεις και όχι μόνο...τυχαίο ?
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου