ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤURBO ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) είναι ένα σύστημα με πολλά πλεονεκτήματα στην απόδοση του αυτοκίνητου, για αυτό άλλωστε όλο και περισσότεροι κατασκευαστές το τοποθετούν στους κινητήρες των μοντέλων τους σε βενζινοκινητήρες και σε πετρελαιοκινητήρες.
Βέβαια, δεν παύει να είναι ένα από τα ευαίσθητα μέρη του κινητήρα , γεγονός που καθιστά
απαραίτητες κάποιες ενέργειες μας ώστε να παραμείνει λειτουργικό για πολλά χρόνια, χωρίς να βγάλει βλάβη, η οποία είναι δαπανηρή και να μας προσφέρει με ασφάλεια τις αρετές του.
Η πρώτη και βασικότερη συμβουλή, για κάθε κάτοχο αυτοκινήτου με κινητήρα τούρμπο, είναι να μην πιέζεται όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού και του λαδιού δεν έχουν ανέβει στην απαιτουμένη θερμοκρασία λειτουργίας. Όποτε τα πρώτα λεπτά είναι απαραίτητο να οδηγούμε σε πιο ήπιους ρυθμούς. Σε ένα ή περισσότερα τουρμπίσματα με κρύο κινητήρα μπορεί να προκληθεί ράγισμα/ρ'ηγμα στο κέλυφος της.
Επίσης , μετά από μια βόλτα ή μετά από ταξίδι με υψηλές στροφές λειτουργίας, δεν πρέπει να σβήσουμε αμέσως τον κινητήρα, γιατί ταυτόχρονα σταματά και η κυκλοφορία του λιπαντικού, με συνέπεια να δημιουργούνται επικαθήσεις από το λιπαντικό που είναι σε υψηλή θερμοκρασία στο τούρμπο. Το ιδανικό είναι να αφήσουμε τον κινητήρα σε λειτουργιά μόλις παρκάρουμε στο ρελαντί για 2-3 λεπτά ή να οδηγήσουμε σε πιο ήπιους ρυθμούς πριν φτάσουμε στον προορισμό μας.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείξουμε και στο καύσιμο στους τούρμπο κινητήρες, διότι έχουν μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης από τους ατμοσφαιρικούς. Συνεπώς, το καύσιμο πρέπει να έχει τα απαιτούμενα οκτάνια κυρίως για βενζινοκινητήρες και κετάνια για πετρελαιοκινητήρες που προτείνουν οι κατασκευαστές . Ειδικά στην Ελλάδα θα πρέπει να δείξουμε επιπλέον προσοχή στην επιλογή πρατηρίου γιατί τα κρούσματα νοθείας στα καύσιμα είναι καθημερινά.
Τέλος, για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο ατυχήματος, ο οδηγός οφείλει να επιταχύνει σταδιακά . Ο λόγος είναι ότι σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού μπορεί να προκληθεί υποστροφή σε αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή υπερστροφή σε αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου