ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΚΩΝΕΙ ΤΟ DPF (ΦΙΛΤΡΟ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ)
Όλοι οι νέοι κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι πλέον κυκλοφορούν κατά χιλιάδες και στην χώρα μας, διαθέτουν φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter), το οποίο μειώνει δραστικά τις εκπομπές βλαβερών ρύπων και καθιστά το σύστημα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων πιο αποτελεσματικό.
Τα σωματίδια που προκαλούνται από τα καυσαέρια του ντίζελ κινητήρα συλλέγονται στο φίλτρο κατά την πορεία του αυτοκινήτου. Η λεγόμενη «ανανέωση» αρχίζει ώστε να καούν τα σωματίδια και να εκκενωθεί το φίλτρο. Για να γίνει αυτό, ο κινητήρας πρέπει να έχει φθάσει σε
κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Όταν η «ανανέωση» αρχίσει, θα το καταλάβουμε από τον ανεβασμένο αριθμό στροφών,΄όταν το όχημα είναι στο ρελαντί.
Η «ανανέωση» των σωματιδίων που έχουν συγκεντρωθεί στο φίλτρο πραγματοποιείται αυτόματα και συνήθως διαρκεί 10-20 λεπτά. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος, ενώ μπορεί να αυξηθεί ελαφρά και η κατανάλωση καυσίμου και να μειωθεί λίγο η απόδοση του κινητήρα. - Ποτέ μα ποτέ μην σβήσετε το όχημα όταν αυτό κάνει «ανανέωση» αυτό θα προκαλέσει βλάβη στο φίλτρο, γιατί εκείνη την ώρα ψεκάζεται πιο πολύ καύσιμο που απαιτείται για τον καθαρισμό, με αποτέλεσμα ο καθαρισμός να μείνει στην μέση, και να παραμείνουν μέσα στο φίλτρο όλες οι βρωμιές. Αν το σβήσετε την ώρα που γίνεται ο καθαρισμός, θα υπάρχει μια δυσάρεστη οσμή.
Στην περίπτωση που ένα ντίζελ αυτοκίνητο οδηγείται συχνά σε μικρές αποστάσεις και ειδικά σε κρύο καιρό, ο κινητήρας δεν φθάνει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν πραγματοποιείται ανανέωση του φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων και το φίλτρο «μπουκώνει».
Όταν το φίλτρο γεμίσει με σωματίδια σε μεγάλο ποσοστό, τότε στον πίνακα οργάνων ανάβει μια λυχνία που προειδοποιεί ότι έχει γεμίσει το φίλτρο αιθάλης. Για να «ξεμπουκώσει» το φίλτρο DPF και να γίνει η ανανέωσή του, οδηγείστε το αυτοκίνητο μέχρις ότου ο κινητήρας φθάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Καλό είναι το αυτοκίνητο να κινηθεί σε αυτοκινητόδρομο σε σβέλτους ρυθμούς και για τουλάχιστον 20-30 λεπτά (ανάλογα πάντα με το μοντέλο). Γι αυτό συστήνουμε σε όλους να μην οδηγούν το ντίζελ αυτοκίνητο όπως οδηγούν το βενζινοκίνητο, αλλά να το οδηγούν σε όλο το φάσμα των στοφών του κινητήρα, κυμαινόμενα, όχι όλη την ώρα στους κόφτες.
Εάν το φίλτρο δεν ξεμπουκώσει και η ενδεικτική λυχνία παραμείνει αναμμένη, σημαίνει ότι το DPF είναι εντελώς γεμάτο με σωματίδια, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τίθεται δύσκολα σε λειτουργία και γενικότερα να μην λειτουργεί σωστά. Τότε θα χρειαστεί αντικατάσταση του φίλτρου ή καθαρισμός του από ειδικούς.
Ποτέ μην βάλετε σε κινητήρα βιολογικό πετρέλαιο. Αυτό θα προκαλέσει ζημιά. Μην αφαιρείται το φίλτρο των μικροσωματιδίων, προτιμήστε να το καθαρίσετε. Αν το αφαιρέσετε ο εγκέφαλος θα διαβάζει λάθος, και ακόμα αν βάλετε άλλο πρόγραμμα αυτό δεν θα είναι συμβατό με τον κατασκευαστή.
Οριο ζωης 200χ.χιλ. μετα θελει αλλο , ο καθαρισμος ειναι μια προσωρινη λυση.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαθαριστικά κάνουν τίποτα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω το οκταβια 1.6 ντίζελ 14 μοντέλο είναι ταξί🚖 εχω 270000χλ τελευταία μου τρέμει όλο το αμάξι στο ρελαντί δεν το κάνει συνέχεια βάζω πετρελιο μόνο σελλ και μια φορά την ευδομαδα το σουπερ ντίζελ ξερή κανης τι είναι
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως βουλωμένο μπεκ; ή το dpf? Αν βρήκες άκρη παρακαλώ ενημέρωσε μας.
ΔιαγραφήΈχει τύχει ποτέ σε κανέναν με βουλωμένο το dpf και αναμένο λαμπάκι αυτοκαθαρισμου σε δρόμο με ανηφορα να βγάζει άσπρο καπνό να αρχίσει να κάνει δυνατό θόρυβο κ ενώ γυρνάς τη μίζα να σβήσει αυτό να ακούγεται σαν να γκαζωνει κ μετά από μισό λεπτό να σταματήσει μόνο του ????
ΑπάντησηΔιαγραφή