ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ DPF
Ποιες είναι οι κυρώσεις από την παραποίηση ή αφαίρεση του φίλτρου DPF για το Συνεργείο;
Τελευταία οι καταγγελίες δίνουν και παίρνουν. Το θέμα γίνεται ακόμη πιο καυτό όταν ακόμη και οι ταξιτζήδες χρησιμοποιούν την έντεχνη αφαίρεση του DPF και την αφήνουν το άδειο κέλυφος μόνο ώστε να μην είναι οπτικά αναγνωρίσιμη η αφαίρεση.
H περιοδική συντήρηση και ο καθαρισμός του φίλτρου DPF είναι η μόνη λύση όταν δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί από τη διαγνωστική συσκευή!
Κάποιοι άλλοι επισκευαστές τα αφαιρούν εντελώς ή τρυπάνε τα φίλτρα DPF αντί να προχωρήσουν σε διαδικασίες αναζωογόνησης ή αναγέννησης και αν χρειαστεί καθαρισμού. Υπάρχουν ήδη εταιρείες που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες καθαρισμού φίλτρων DPF.
Διαπιστώνουμε ότι στην πίεση του επαγγελματία για επίλυση του βουλωμένου φίλτρου DPF κάποιοι επισκευαστές ενδίδουν και προχωράνε σε κάτι εντελώς παράνομο που εμπίπτει στον νόμο περί λαθρεμπορίας (κατά τον εκτελωνισμό του) αφού αλλοιώνει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, επιβαρύνει το περιβάλλον και τον αέρα που όλοι μας αναπνέουμε χωρίς να σκέπτεται τι θα κερδίσει αν το κάνει.
Ένα προβληματικό DPF στα όρια της εργοστασιακής ή επιβεβλημένης αναζωογόνησης είναι ένας πελάτης, είναι μια ακόμη διέλευση σε κάποιο συνεργείο. Η ολική αφαίρεση στερεί αυτό τον πελάτη απ’ όλους ακόμη και τους συνειδητοποιημένους επισκευαστές!
Η πρώτη μας σκέψη είναι ότι αυτοί οι επισκευαστές έχουν έλλειψη γνώσης και πληροφόρησης των διαδικασιών επισκευής και συντήρησης.
Ερωτήματα για τους επισκευαστές που το παίζουν γνώστες με τις πατέντες τους :
Τι είναι ο αισθητήρας διαφορικής πίεσης; Πως λειτουργεί;
Τι θα γίνει αν βουλώσει το φίλτρο και πως το καταλαβαίνει ο εγκέφαλος του Αυτοκινήτου εκτός από την ενδεικτική λυχνία ;
Πως γίνεται η διαδικασία της αναζωογόνησης ή αναγέννησης;
Πόσα γνωρίζει για όλα αυτά ο κάθε πελάτης σας και ιδιοκτήτης ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος EURO 5 ή 6;
Παρακάτω ακολουθεί η νομική προσέγγιση του θέματος και στο Νόμο όπως γνωρίζετε πολύ καλά «Δεν υπάρχει άγνοια Νόμου».
Τι τελικά ισχύει με την κίνηση των Πετρελαιοκίνητων Οχημάτων;
Σύμφωνα με το νόμο 4030/2011 και το άρθρο 50, η ταξινόμηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που είναι συμβατά με την τεχνολογία Euro 5 ή 6 είναι πλέον δυνατή από τις 29 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία αναφέρει: «Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, μεικτού βάρους μέχρι 4.000 χιλιόγραμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 1959/1991 εφόσον η τεχνολογία τους πληροί τις προδιαγραφές του κανονισμού 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007».
Η παραπάνω λοιπόν άρση της απαγόρευσης αφορά όσα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι τεχνολογίας Euro5 και Euro6, δηλαδή όλα τα καινούρια που έχουν ταξινομηθεί από 1/1/2011 και όσα έχουν έγκριση τύπου με ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2009.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, στα παλαιότερης τεχνολογίας diesel οχήματα (Euro 4 και πιο πίσω) συνεχίζεται να απαγορεύεται η κίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Επομένως εάν είναι βέβαιο ότι με την αφαίρεση του φίλτρου σωματιδίων diesel (dpf) ένα όχημα έχει εκπομπές αντίστοιχης τεχνολογίας Euro 2 ή 3 απαγορεύεται με βεβαιότητα να εισέλθει εντός του αστικού περιβάλλοντος Αθήνας – Θεσσαλονίκης και ειδικά σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος δεν θεωρείται μάλιστα ασφαλισμένο από την ασφαλιστική εταιρία.
Περαιτέρω η κυκλοφορία οχήματος με εξωτερικά κατ’ επίφαση γνωρίσματα νεότερης τεχνολογίας (Euro 5 και επόμενα) ενώ στην ουσία με την αφαίρεση εργοστασιακών εξαρτημάτων έχει εκπομπές οχήματος παλαιότερης τεχνολογίας συνιστά σε οποιονδήποτε έλεγχο αυτό αποκρυπτεί το αδίκημα της απάτης (386 ΠΚ) και της κοινώς επικίνδυνης βλάβης (273 ΠΚ «.. Όποιος, εκτός από τις περιπτώσεις των άρθρων 264, 268 και 270, προξενεί με πρόθεση βλάβη σε πράγμα δικό του ή ξένο, κινητό ή ακίνητο τιμωρείται: α) με Φυλάκιση, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα β) με Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών, αν μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο γ) με Κάθειρξη αν στην περίπτωση β` επήλθε θάνατος, εφόσον από πλήθος μελετών τεκμηριώνεται η επικινδυνότητα των εκπεμπόμενων σωματιδίων για την ζωή του ανθρώπου, κυρίως στα αστικά κέντρα.
Γι’ αυτό επισκευαστές… Προσοχή! Το θέμα παίρνει διαστάσεις τεράστιες σε ραδιόφωνα αλλά και εφημερίδες και έχει ζητηθεί η παρέμβαση εισαγγελέα. Το ΥΜΕ είναι ήδη ενήμερο με επώνυμη καταγγελία. Και πλέον το θέμα έχει φτάσει αλλού...
Μην παίζετε με την τύχη σας με την δουλειά σας και κυρίως μην την προκαλείτε με πιθανές κακόπιστες ανώνυμες καταγγελίες.
Πρέπει να είστε σύννομοι με όσα η τεχνολογία και η νομοθεσία απαιτεί!
Το τρύπημα του φίλτρου DPF ή αφαίρεσή του σε πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν αποτελεί λύση σε καμία περίπτωση ούτε η αλλαγή προγράμματος στον εγκέφαλο για να «τυφλώνεται» το σύστημα και να μην βγάζει βλάβη με την αφαίρεση του DPF.
(πηγή : tosynergeio.gr)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου