ANTIKATAΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΕΤΙ ΜΕ ΤΟ KAROQ
H Škoda επιβεβαίωσε και επίσημα ότι ο αντικαταστάτης του Yeti θα ονομάζεται Karoq. Αν και εμείς είμαστε της άποψης πως το όνομα ενός μοντέλου πρέπει να παραμένει το ίδιο, και να μην αλλάζει γιατί έτσι χάνεται η ιστορία του μοντέλου, και της μάρκας. Δείτε για παράδειγμα την Octavia, ή άλλα μοντέλα που έχουν διατηρήσει το ίδιο όνομα δεκαετίες τώρα...
To όνομα του Karoq, του αντίπαλου δέους του Nissan Qashqai στις αγορές μιας και πρόκειται για το market leader, προέρχεται από τις λέξεις «Kaa» και «Raq» που σημαίνουν «αυτοκίνητο-βέλος» στη γλώσσα μιας γηγενούς φυλής της Αλάσκας. Και μην ξεχνάμε ότι το βέλος αποτελεί συστατικό του σήματος της Škoda.
Το νέο όνομα έρχεται ως συνέχεια της δραστικής αλλαγής στην κατεύθυνση του σχεδιασμού, με το νέο μοντέλο να αποποιείται την αυθεντική σχεδίαση του προκατόχου του προς χάριν μιας πιο συμβατικής φόρμας. Έτσι, το νέο κόμπακτ SUV της τσεχικής εταιρείας αντλεί ξεκάθαρα την έμπνευσή του από το μεγαλύτερο Kodiaq.
Το Karoq θα πατά πάνω στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group που ούτως ή άλλως υποστηρίζει όλα τα μικρά και μεσαία SUV του, περιλαμβανομένων των Audi Q2 και Q3, SEAT Arona και Ateca και VW Tiguan, ενώ από το Kodiaq θα ενσωματώνει και όλη την υφιστάμενη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Η χρήση της πλατφόρμας MQB επιτρέπει στο Karoq να κάνει με τη σειρά του χρήση της ευρείας γκάμας κινητήρων/κιβωτίων του Volkswagen Group που είναι συμβατή με αυτή. Έτσι μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε μια πλειάδα μοτέρ 4κύλινδρων βενζίνης και ντίζελ, αλλά και στον 3κύλινδρο 1.000άρη, ενώ αναμένεται και μια υβριδική έκδοση αργότερα. Αν και δεν υπάρχει επιβεβαίωση, θα πρέπει να αναμένουμε και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Karoq, στο πλαίσιο του καταιγιστικού εξηλεκτρισμού που σχεδιάζει για τα προσεχή χρόνια το Volkswagen Group και φυσικά περιλαμβάνει και τη Škoda.
Μέχρι στιγμής δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα πώς θα είναι το εσωτερικό του Karoq. Αλλά υποθέτουμε ότι όπως και ο εξωτερικός σχεδιασμός, έτσι και το σαλόνι θα είναι παρόμοιο με αυτό το Kodiaq. Ήγουν, 5θέσια διάταξη, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και το λιτό ντιζάιν της Škoda στα κουμπιά και στα χειριστήρια.
Παρά τη δραστική ανανέωση στις φόρμες και στα μηχανικά μέρη, το Karoq προβλέπεται να ακολουθήσει την επιθετική εμπορική στρατηγική της Škoda για να ανακόψει τον διασκελισμό του Nissan Qashqai. Οπότε όταν το αυτοκίνητο λανσαριστεί εμπορικά στην Ελλάδα, κάτι που εκτιμούμε ότι θα γίνει το 2018, θα πρέπει να αναμένουμε μια αντίστοιχη τιμή για το βασικό Karoq, με αυτή του βασικού Yeti. Μοντέλο που να θυμίσουμε ότι στη βασική έκδοση με τον 1.2 TSI με τους 110 PS ξεκινά από τις €19.900.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου