ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΙΔΑΤΕ ΟΤΙ Η VW ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΠΕΛΩΣΕΙ ΤΗ SKODA; ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
Γιατί πέσατε από τα σύννεφα με το δημοσίευμα του Reuters ότι η VW είναι ενοχλημένη με την ανάπτυξη της Skoda ; Το γράφουμε τόσα χρόνια ότι η VW βλέπει ως μεγάλο ανταγωνιστή τη Skoda. Ξεκινάμε από το 1996. Skoda felicia pick up - το αντέγραψαν, το ονόμασαν Caddy (το ίδιο έγινε και με το Seat Inca) και μετά το «έπνιξαν» και δεν ξαναβγήκε αλλά έβγαινε μόνο το Caddy παρόλο που η αγορά ζητάει μισότονο pick up, δείτε πόσο ακριβά πουλιέται ακόμα και σήμερα
σαν μεταχειρισμένο. Τυχαίο ; Skoda Roomster - ανταγωνιστής του Caddy, πάει κι αυτό, δεν ξαναβγαίνει στην παραγωγή γιατί πρέπει να πουλάει μόνο το Caddy, Τυχαίο; Skoda Citigo - Έγινε το τελευταίο facelift αλλά δεν θα ξαναβγεί επόμενο μοντέλο για να μην έχει ανταγωνιστή το VW up. Τυχαίο ; Fabia RS γιατί δεν βγήκε σε αυτή τη γενιά fabia που ομολογουμένως είναι πανέμορφο ; Για να μην έχει ανταγωνιστή το Polo GTI. Είδατε τι έγινε με τις προηγούμενες 2 γενιές fabia RS. Πριν δυο - τρία χρόνια το είχαμε γράψει και σε άρθρο ότι η Skoda είχε κάνει και επίσημο αίτημα στο συμβούλιο του ομίλου για να επαναφέρει το Coupe αλλά η απάντηση ήταν αρνητική για να μην έχει ανταγωνιστή το Scirocco.
Δεν θα μιλήσουμε και για τις ομάδες Motorsport γιατί και εκεί η Skoda έχει γαλόνια δεκαετιών...
Θα δούμε με τη Skoda ότι έγινε και με την NSU ; Όχι. Το συμβόλαιο της Skoda, το 1991 όταν εξαγοράστηκε από τον όμιλο είναι λίγο ιδιότροπο, οπότε σίγουρα η Skoda δεν θα σβηστεί.
Το Reuters στο δημοσίευμα του λέει πως τα φθηνά εργατικά χέρια και οι φθηνές τεχνολογίες που αγοράζει από την VW έχουν φέρει τη Skoda μπροστά σε πωλήσεις και στον ανταγωνισμό. Είναι όμως έτσι ; Ας βάλουμε την κοινή λογική λοιπόν να μας απαντήσει. Θα σύμφερε τον όμιλο να έχει η κάθε μάρκα τους δικούς της κινητήρες, ηλεκτρονικές τεχνολογίες, σασμάν και πολλά άλλα ; ΟΧΙ γιατί θα χρειαζόταν πακτωλός χρημάτων για εγκαταστάσεις, ανθρώπινο δυναμικό, σχεδιαστές, δοκιμαστές, έρευνες, μηχανήματα παραγωγής κτλ...Άρα την συμφέρει οικονομικά που βγάζει μια γκάμα κινητήρων TSI,MPI, TDI γιατί οι κινητήρες(ανά κωδικό) για παράδειγμα όλου του group φτιάχνονται μαζικά σε ένα εργοστάσιο, τα σασμάν (ανά κωδικό ) το ίδιο, και πάει λέγοντας.
Ειδικά μετά το dieselgate η VW είχε μεγάλη ζημιά. Αν προσέξετε τα στοιχεία πιο πολλά εμπλεκόμενα αυτοκίνητα στο σκάνδαλο των ρίππων ήταν VW και λιγότερα Audi, Seat, Skoda. Σίγουρα οι Τσέχοι δεν είναι χθεσινοί.
Ωραία όλα αυτά αλλά στο δια ταύτα... αγαπητοί φίλοι αναγνώστες, βγήκε η έρευνα για το 2017. Πια αυτοκίνητα είναι λιγότερο ζημιάρικα. Στην Αγγλία η Skoda είναι στην 3η θέση και στην Γερμανία η Skoda στην 5η θέση και η VW στην 13η. Καταλαβαίνετε λοιπόν το σοκ της VW. Δεν χρειάζεται να γράψουμε κάτι άλλο λοιπόν.
Τι θα γίνει ;
Σίγουρα υπάρχουν τριγμοί στον όμιλο. Μην υποτιμάτε όμως τους Τσέχους. Ο νέος CEO του ομίλου είναι υπέρ της διαφοροποίησης των μοντέλων σχεδιαστικά, και σε αυτό είμαστε υπέρ και ο λόγος είναι απλός. Άλλη η κουλτούρα-σχεδιαστική φιλοσοφία ενός Audi, ενός Skoda, ενός Seat ή VW. Ο κόσμος βαρέθηκε και βρίσκει αδιάφορο τελείως να είναι τα μοντέλα ίδια, και να αλλάζει μόνο σήμα,φανάρια και 2 προφυλακτήρες. Πρέπει να υπάρχει ανομοιομορφία. Η κάθε μάρκα το στυλ της, την κουλτούρα της.
Οι μέτοχοι ; Καλά τα λέμε, αλλά ότι και να λέμε τις αποφάσεις τις πέρνει το κεντρικό συμβούλιο του ομίλου που εγκρίνει τους προϋπολογισμούς και κοιτάζει κέρδος και ζημιές. Εσείς τι λέτε να μην τους νοιάζει το κέρδος ; Ειδικά μετά την χασούρα από το dieselgate ; Καλώς η κακώς η Skoda έχει κάνει άλματα, και αυτό δεν αρέσει. ίσως κάποια στιγμή δούμε διαχωρισμό του group...η γκρίνια έχει αρχίσει και μην ξεχνάτε πάνω απ όλα το κέρδος των μετόχων.
Tώρα που βγαίνει και το Karoq στην αγορά έχε να πέσει πού γέλιο...!!!
Πολύ ωραίο κείμενο έτσι ακριβώς νιώθω ότι ειναι
ΑπάντησηΔιαγραφή