TI EINAI TO ADBLUE ΣΤΑ DIESEL ;
To AdBlue χρησιμοποιείται ως πρόσθετο μείωσης οξειδίων του αζώτου (NOx) για κινητήρες φορτηγών και λεωφορείων γενιάς EURO IV, V (και μελλοντικά EURO VI), οι οποίοι είναι εφοδιασμένοι με σύστημα καταλυτικής επεξεργασίας καυσαερίων SCR (Selective Catalytic Reduction). Το AdBlue
ψεκάζεται μέσω κατάλληλου συστήματος στο σωλήνα καυσαερίων, όπου και αναμιγνύεται με τα καυσαέρια του κινητήρα. Υδρολύεται λόγω υψηλών θερμοκρασιών σε αμμωνία, εισέρχεται μαζί με τα καυσαέρια εντός του υπάρχοντος καταλύτη, η οποία αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου και δημιουργείται άζωτο και νερό τα οποία αποτελούν μη τοξικά, φυσικά συστατικά του αέρα.
Η κατανάλωσή του είναι 3-4% (προς κάλυψη της προδιαγραφής EURO IV) και 5-7% (προς κάλυψη της EURO V) της κατανάλωσης καυσίμου. Τοποθετείται, δε, σε ξεχωριστή πλαστική ή ανοξείδωτη δεξαμενή χωρητικότητας 40-80 λίτρων δίπλα στη δεξαμενή καυσίμων. Το AdBlue είναι διάλυμα στερεάς ουρίας (33%) και ειδικά επεξεργασμένου νερού (67%).
Απώτερος σκοπός είναι η πλήρης ικανοποίηση του Standard ISO 22241-1//2006 για τις προδιαγραφές του διαλύματος ουρίας και ειδικώς επεξεργασμένου νερού. Το ISO 22241-1 διασφαλίζει 2 παραμέτρους: την «καθαρότητα» του προϊόντος (απαραίτητη για την απόδοση και λειτουργική ζωή του SCR) και την περιεκτικότητα του (απαραίτητη για την αποτελεσματική μείωση των ΝΟx).
Το AdBlue αποτελεί Trademark όνομα της Verband Der Automobilindustrie (VDA), δηλ. του Γερμανικού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχάνων. Πρέπει να σημειωθεί πως όσοι παραγωγοί μίγματος ουρίας SCR/νερού επιθυμούν να το προωθήσουν στην αγορά, υπό το όνομα «AdBlue», θα πρέπει να πληρούν τις προυποθέσεις του Γερμανικού Οίκου Blue Sky Automotive GmbH σχετικά με την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεων του ISO 22241-1. 10L 15EYRO
Καλησπέρα παιδιά, είμαι ο Μάνος. Πώς θα μάθω αν παίρνει ή όχι AdBlue το Superb μου? Είμαι καινούριος στη Skoda και στα diesel. (Είναι δυνατόν να ΜΗΝ έχει? αφού είναι Euro6). Ευχαριστώ
ΑπάντησηΔιαγραφή