MHN TA ΠΕΙΡΑΖΕΤΕ - ΔΙΑΓΝΩΣΗ/TUNING ΟΣΟ ΕΙΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ -
Πολλοί φίλοι & αναγνώστες μας ρωτάτε για πρόγραμμα και για διάφορα καλούδια που μπορείτε να βάλετε στο νέο σας όχημα. Κυρίως για εξτρά που κοστίζουν πιο ακριβά αν τοποθετηθούν σαν εξτρά κατά την αγορά του αυτοκινήτου. Για να μην απαντάμε σε καθέναν προσωπικά αποφασίσαμε να γράψουμε αυτό το άρθρο, όσο το δυνατόν με πιο απλή γλώσσα για είναι κατανοητό ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν σχετικές γνώσεις, γιατί δεν είμαστε στην δεκαετία του 2000 που τα πράγματα ήταν πιο χύμα. Δυστυχώς κάποιοι την πάτησαν.
Στο νέο σας όχημα υπάρχει η εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών και η επιλογή της επέκτασης έως 4 χρόνια. Στους όρους της εγγύησης (αναγράφονται αναλυτικά στο βιβλίο οδηγιών όλων των μοντέλων). Ένας από τους όρους γράφει ξεκάθαρα - tuning- δηλαδή & πρόγραμμα. Πολύ απλά μην βάλετε πρόγραμμα. Τα πράγματα με τις εγγυήσεις έχουν αλλάξει πολύ, έχουν γίνει πολύ αυστηρά από το εργοστάσιο, σε σημείο που δεν μπορεί ο αντιπρόσωπος να κάνει τίποτα. ( Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις... αλλά αυτό σε άλλο άρθρο για να μην νομίζουν ότι πουλάνε και υποχρεώσεις)
" Εγώ είμαι πονηρός και πριν πάω συνεργείο θα το βγάλω"
" Σιγά μωρέ που θα το καταλάβουν ;"
" Θα βάλω παράλληλο που δεν φαίνεται τίποτα (tuning box) και όταν πάω συνεργείο θα το βγάζω σιγά..."
Μετά το 2014 τα πράγματα έχουν αλλάξει και πόσο μάλλον η τεχνολογία. Λέτε να είμαστε εμείς πιο πονηροί από το εργοστάσιο (VW Group) ; Είπαμε είμαστε γατόνια αλλά κι αυτοί δεν είναι χθεσινοί. Τα πάντα πλέον είναι online. Κατά την παράδοση και σε κάθε service γίνεται η σύνδεση on line αλλα και η καταγραφή των bytes σε όλα τα υπομέρους συστήματα. Αν κάποιος έχει βάλει πρόγραμμα, το έχει βγάλει, έχει επέμβει στη χαρτογράφηση, έχει ξαναβάλει την μαμά, πολύ απλά φαίνονται τα «φλασαρίσματα». Αυτό δεν δικαιολογεί «εξουσιοδοτημενη χρηση» οπότε παίξατε και χάσατε και μάλιστα το όχημα πέρνει ειδικό χαρακτηρισμό από το εργοστάσιο και δεν μπορείς να αλλάξεις ούτε λαμπάκι stop πλέον στην εγγύηση. Καλά αν πάτε χύμα και έχει πρόγραμμα και το συνδέσουν online εκεί θα πέσει το γέλιο του αιώνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, κάποια Skoda που έτρεξαν σε συγκεκριμένο θεσμό, δεν έβαλαν πρόγραμμα, λόγο «φλασαρισμάτων» ας μας επιτραπεί η έκφραση. Όλα φαίνονται, όποιος σας πει δεν φαίνεται το πρόγραμμα ή ίχνη του απλά θέλει να πουλήσει...Κάποιοι που νόμιζαν ότι ακόμα είμαστε στην εποχή του Octavia tour, Fabia I,II, Superb I, και Yeti I την πάτησαν άσχημα.
Στα tuning box χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή γιατί ναι μεν όσοι τα πουλάνε δίνουν εγγύηση, αλλά κανείς δεν σου λέει ότι αναλαμβάνει το κόστος της ζημιάς σε περίπτωση που φας άκυρο από το εργοστάσιο, ή γίνει ζημιά που δεν δικαιολογείτε...(πχ πύρωμα τουρμπίνας). Αντιθέτως λένε ότι το tuning box δεν θα προκαλέσει βλάβη στο όχημα. Κανένα δεν έχει την έγκριση του εργοστασίου, κι αν γίνει η στραβή εκεί αρχίζουν οι αγάπες. Κρούουμε τον κώδωνα σε κάποιους που τα πουλάνε....( !!! )
Ας τελειώσει η εγγύηση, και μετά βάλτε και σφυρήλατα, αλλά είναι κρίμα να χάσετε την εγγύηση από άγνοια. Και πόσο μάλιστα αν βγει μια ζημιά και την πληρώσετε από την τσέπη σας.
Διαγνωστικά και αξεσουάρ
Πολλοί νομίζουν πως με ένα διαγνωστικό καλώδιο και το σχετικό πρόγραμμα, πειράζουμε τα υπομέρους συστήματα και επειδή είμαστε τσάκαλοι περνάμε και κωδικοποιήσεις ή πειράζουμε τα bytes για να ενεργοποιήσουμε διάφορα καλούδια ( corner lights, κάμερες, εσωτερικό φωτισμό multimedia κτλ) γιατί απλά μπορούμε και είμαστε αλάνια. 3 φορές χα-χα-χα. Ας τα πούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Σε κάθε σύνδεση on line από το διαγνωστικό της αντιπροσωπείας, κρατιέται ας πούμε «αρχείο». Οποιαδήποτε εργασία ή ενεργοποίηση γίνει πρέπει να γίνει από πιστοποιημένο διαγνωστικό συνδεμένο με το κεντρικό σύστημα του εργοστασίου. Simly Clever. Για παράδειγμα, αν καεί ο εγκέφαλος του τιμονιού, λογικό είναι να ψάξουν γιατί κάηκε, φανταστείτε κάποιος να έπαιζε με την κωδικοποίηση/παραμετροποίηση του line assist, ή να καεί η οθόνη infotainment γιατί κάποιος πάλευε να κωδικοποιήσει κάμερα με κλώνο καλώδιο ή να γίνει ένα κρασάρισμα την ώρα της κωδικοποίησης. Ερε γλέντια... Δεν είμαστε πιο έξυπνοι από τους προγραμματιστές του VW Group, ούτε είναι άσχετοι με το τι παίζει στην αγορά.
Αρκεί να καταλάβετε πως το διαγνωστικό πρόγραμμα του VW Group ODDIS ακόμα και σπασμένο που κυκλοφορεί, δεν μπορείς να κάνεις όλες τις εργασίες-λειτουργίες. Το VAS έχει τελειώσει εδώ και κάτι χρόνια...
Στα after Market διαγνωστικά ακόμα και το γνωστό γνήσιο καλώδιο after market, συνεχώς αναβαθμίζεται αλλά ποτέ μα ποτέ δεν μπορεί να πιάσει όλες τις λειτουργίες του γνήσιου διαγνωσικού (μάρκες δεν λέμε για ευνόητους λόγους). Χαρακτηριστικό ότι στο Forum της εν λόγο εταιρίας πολλοί με γνήσιο καλώδιο και γνήσιο after market πρόγραμμα, έχουν προβλήματα ακόμα και σε ίδια αυτοκίνητα.Δεν θα μιλήσουμε για ρύθμιση ABS, για ρύθμιση στροφών κτλ. Δεν θα πούμε πιο πολλές λεπτομέρειες. Αρκεί μόνο να καταλάβετε ότι τα οχήματα που έχουν ηλεκτρικό χειρόφρενο, μετά την αλλαγή φρένων-τακάκια- θέλουν ρύθμιση από το διαγνωστικό. Οπότε δεν είναι αστείο.
Ένα διαγνωστικό πρόγραμμα, και ένα καλώδιο δεν είναι παιχνίδι. Ούτε στο εργοστάσιο είναι άσχετοι.
Σε περίπτωση που κάνετε διάγνωση, μην σβήσετε σφάλματα. Αφήστε τα να τα δουν στην αντιπροσωπεία, αυτό θα βοηθήσει σε περίπτωση βλάβης να βρουν την αιτία, αλλά και στην περίπτωση που ψάχνουν τη βλάβη και έχουν κρατήσει πρωτόκολλο.
Μετά το πέρας της εγγύησης, εννοείτε ότι μπορείτε να ψαχτείτε για πιο φθηνές λύσεις σε κάποια αξεσουάρ ή κάποιο επώνυμο πρόγραμμα κτλ...Αλλά τονίζουμε είναι κρίμα να βγει ζημιά και να την πληρώσετε από την τσέπη σας ενώ είστε στην εγγύηση, και όχι μόνο αυτό αλλά το όχημα να χαρακτηριστεί ως tuning από το εργοστάσιο (με ειδικό κωδικό) κάτι το οποίο θα φαίνεται μια ζωή κι αν θελήσετε να το πουλήσετε, ο επόμενος που θα το ψάξει θα πάρει χαμπάρι ότι το είχατε γαργαλίσει και θα χάσετε μεταπωλητική αξία.
(κάποια παραδείγματα που αναφέρθηκαν είναι πραγματικά και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θεση λόγο άγνοιας)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου